A Turbado-ról már írtunk kétszer (első cikk, második cikk), melyeket többször frissítettünk – mikor új információhoz jutottunk. Néhány nap elteltével pedig számos fejlemény történt, de nincs jó hírünk (sajnos).
Turbado vezérigazgatója Stefan Durina közleménye
With a sad announcement I must declare, that After a struggling 2020 year in my Turbado where our turnover declined from 165M eur / year to below 50M eur this year, we have run into financial problems and with the effective date November 13, 2020 the whole Turbado Group has ceased to work, and we will move into liquidation of assets and paying back to customers first and suppliers second what we owe.
Since 2012 we have acquired over 2M consumers in 8 EU countries, have been the largest sellers on amazon, allegro, cdiscount and other marketplaces, we have won many customer satisfaction awards, have been the most successful retailer in our category in Hungary and Poland and in the best days we shipped out over 8000 smartphones a day and had over 170 colleagues working with me
We tried to survive 2020, but it proved to be a bigger challenge than expected. I learned a lot from it and I see myself better at starting a business from zero than managing during a downturn and downsizing.
I thank to every colleague that was part of these beautiful 8 years and I hope you enjoyed it as much as I have in retrospective and that you continue giving your hard work in the next phase of your career.
Azaz, magyarul:
Szomorúan jelentem (szó szerint: szomorú bejelentéssel kell kijelentenem, de ez rosszul hangzik), hogy ez a nehézkes év során a Turbado forgalma 165M euró / évről 50M euróra esett, aminek következtében anyagi problémáink lettek, így 2020 nov. 13-án a Turbado Group megszűnt, az eszközeinket felszámoljuk, majd a tartozásainkat rendezzük, először az ügyfelek, majd a beszállítóink irányába.
2012 óta 8 EU országban több mint 2M ügyfelet szereztünk, és a legnagyobb eladók voltunk az amazonon, allegro-n, cdiscount-on, és egyéb felületeken, több vásárlói elégedettségi elismerést is elnyertünk, valamint Magyarországon és Lengyelországban a legsikeresebb kiskereskedők voltunk a kategóriában és a legjobb időszakban több, mint 8000 okostelefont szállítottunk ki naponta, és 170 kolléga dolgozott velem.
Megpróbáltuk túlélni 2020-at, de ez nagyobb kihívásnak bizonyult, mint amire számítottunk. Rengeteget tanultam belőle, és jobbnak látom egy új üzlet indítását a nulláról, mint a jelenlegi leépítését.
Nagyon szépen köszönöm a munkatársainknak ezt a csodás 8 évet, remélem legalább annyira élvezték, amennyire én, és hogy ugyanilyen keményen fog mindenki dolgozni a jövőben is.
Turbado.hu weboldalon egy kicsit másképp
Kedves Ügyfeleink, szomorú hírekkel szolgálhatok, el kell mondanom, hogy a Turbado jelen állapotában, az anyavállalatunk pénzügyi problémái miatt leállt. Megpróbáltuk a refinanszírozást, a bankokat és a befektetőket, de sajnos nem jártunk sikerrel. Elfogyott a pénzünk, és nem tudjuk biztosítani működésünket. Minden hitel- vagy bankkártyával fizető ügyfél kérjük, forduljon bankjához, és kérjen teljes visszatérítést, a bank gondoskodni fog a pénze visszafordításáról. Mindazok, akik az utánvét mellett döntöttek, kérjük, töröljék megrendelésüket, és rendeljenek máshonnan. A banki átutalással fizetett ügyfeleknek regisztrálniuk kell a google űrlapon a a mellékelt linken, és a lehető leghamarabb visszatérítjük a pénzüket, amint a befizetés ellenőrzése befejeződött. Minden garanciális igénnyel kérjük forduljanak a helyi szervizközpontokhoz. Aktívan keresünk befektetőt vagy vevőt a Turbadora, és a lehető leghamarabb folytatjuk működésünket. Biztosítani fogunk egy dedikált e-mail címet a kéréseinek összegyűjtésére, minden kommunikáció a felmerült problémákról angol nyelven fog zajlani. Köszönjük, értesítjük a további fejleményekről.
Štefan Ďurina
TEUMT LTD
A hazai Turbado Kft. már nem tud fizetni, elfogyott a pénz és nem kapnak fizetést ők sem
Több károsult ügyfél találékony volt az interneten és sikerült felvenniük SMS-ben vagy telefonon a kapcsolatot két ügyfélszolgálatos hölggyel. Viszont a minap tájékoztatták a károsult ügyfeleket, hogy elfogyott a pénz és nem tudnak visszautalásokat indítani.
Ráadásul az itt kapott információk alapján ők sem kapnak közel 1 hete fizetést, mégis próbáltak állításuk szerint mindent megtenni az ügy érdekében, de szeretnék, ha végre békén hagynák a „dühöngő ügyfelek őket”.
A bankhoz irányítanak mindenkit, de nem ilyen egyszerű a történet
A bankoknál lehet próbálkozni, de úgy tűnik, hogy csak akkor járhatunk sikerrel, ha még nem lett könyvelve a tranzakció. Ha elkönyvelték onnantól nincs visszaút, mert a Turbado SK-nál ragadt a pénz. A bankok könyvelés után már nem tudnak mit tenni, mert az a pénz kiment tőlük egy külföldi számlára – ez legfőképp számlára utalásnál lehetséges. A barionon keresztül fizető ügyfeleknek a tranzakció azonnal könyvelésre került.
Garanciális ügyintézésbe maradt termékek
Ezekkel megint nem tudnak mit kezdeni, mivel a garanciális ügyintézés nem itthon történt (kizárólag csak a bevizsgálás), így a készülékeket külföldre küldték ki (általában Csehországba) javításra. A szerviz díj ellenében hajlandó a termékeket visszaszállítani a Turbado részére, melyet jelenleg abszolút nem tudnak fizetni. Ezzel pedig, akinek éppen garanciális ügyintézés alatt van valamilyen készüléke, jobb – ha nem is számít már rá, hogy visszakapja.
A garancia már mit sem ér: TMX válasza a Turbado-s termékekről
A TMX több ügyfél megkeresésére válaszolt és IMEI számok alapján valóban külföldre szánt termékeket forgalmaztak itthon, amelyekre nem érvényesíthető a hazai ingyenes garanciális szolgáltatás. Ez annyit jelent, hogy ha turbado-ról vásároltunk és még „garanciális” a termékünk, akkor csak a szervízdíj és cserealkatrész díjának ellenében javítják – tehát komplett szervízköltséget fizetnünk kell, ha bármi történik készülékünkkel.
A Turbado Kft.-nél többen tudtak a „problémáról”
A hazai ügyvezető, a marketing menedzser és a pénzügyesnek is tudnia kellett arról, hogy mi folyik a Turbado-nál – viszont a hazai ügyfeleket sem tájékoztatták megfelelően (ÁSZF-ben megtalálható volt a bérlésre vonatkozó információ).
7.16 A Bérleti Díj közvetlenül a Szerződés alapján esedékes, függetlenül attól, hogy a Bérbeadó bocsátott-e ki számlát, és a Bérleti Díj összege 0,02 EUR évente, és mindig azt az évet követő naptári év január 15-ig esedékes, amelynek során a Bérlet Tárgyát használták.
7.18 A befizetett Óvadék a Bérbeadó mindenféle, a Szerződésből eredő olyan pénzügyi követelésének fedezésére szolgál, amivel a Bérlő késedelembe esett, továbbá amiknek a fedezésére a Bérbeadó a szerződésben a hozzájárulását adta vagy ami a jelen ÁSZF-ből ered.
Ha a Bérlet Tárgyát kompletten adják vissza minden kiegészítővel együtt, de a Bérlet Tárgya jelentősen elhasználódott, ami nem 100%-os állapotot jelent, de részben működőképes, a Bérlő az Óvadék 20%-ának visszatérítésére jogosult.
A hatósági eljárásokkal kapcsolatban is volt információjuk, de nem szüneteltették a céget – legalább addig, amíg le nem zárul a probléma. Ennek köszönhetően pedig egyik napról a másikra eltűnt a teljes cégcsoport.
A Barion úgy gondolta tiszta a bolt, pedig mélyen ellenőrzik a külföldi és belföldi áruházakat
A turbado.hu-n Barionon keresztül és átutalással lehetett előre fizetni. Ez a pénz külföldi számlára ment és nem a hazai Turbado Kft-hez. Viszont csodálkozunk, hogy a Barion többlépcsős ellenőrzését követően valahogy sikeresen átment a „vizsgálaton” a cég, pedig az ÁSZF szerint a bérbeadásnál el kellett volna bukja az egészet. A zöld utat mégis megkapták, így hitelesnek tűnhetett az egész.
A Barion nem tud mit csinálni, ők csak a felületet adják
Több ügyfél a Barionnal felvette a kapcsolatot és a következő tájékoztatást kapták. Mivel ők csak a felületet biztosították és nem egy bank, így nem tudnak mit tenni. A kifizetett pénz már a Turbado SK-nál van, így nekik kell visszautalni, ha bármi probléma van – írják.
Kedves Ügyfelünk!
Tájékoztatom, hogy cégünk, a Barion Payment Zrt. csupán az elektronikus fizetési rendszert üzemelteti. A megrendeléssel, szállítással vagy visszatérítéssel kapcsolatban a kereskedőt szükséges felkeresni. Visszatérítésre való igényét az elfogadóhely felé szükséges jelezni, ők tudják visszatéríteni Önnek a vásárlás összegét.
Azonban, a Turbado nevű elfogadóhely weboldalán megjelenő tájékoztatás szerint a cég tevékenysége szünetel:
„Kedves Megrendelőink! Sajnos a Turbado.hu webáruház tevékenysége jelenleg szünetel. A függőben lévő megrendelések törlődnek. Előre kifizetett megrendelések esetén az összeget a lehető leghamarabb visszatérítjük. Köszönjük megértésüket, és mindenkitől elnézést kérünk az okozott kellemetlenség miatt!”
Tehát ezen információk alapján a cég vissza fogja téríteni a kifizetett összegeket azoknak, akik nem kapták meg a terméket. Hogy milyen módon, azt mi sem tudjuk, így javasoljuk, várják meg az elkövetkező napok fejleményét, hogy a Turbado milyen visszatérítési folyamatot ajánl fel a vevőinek.
További kérdés esetén, állunk rendelkezésére!
Üdvözlettel,
A Barion csapat
A Barion azzal védekezik és nyugtatja a bajbajutottakat, hogy a weboldalon feltüntetett információk szerint mindenki ügye rendezve lesz, de fentebb írtuk – így volt – viszont a pénz elfogyott és eltűnt mindenki.
Valahogy elsiklott a NAV fölött
Értetlenül állunk az egész előtt, hogy a Nemzeti Adó- és vámhivatal felett elsiklott az egész és nem ellenőrizték őket több éven keresztül. Az sem volt fura, hogy az MNB-nél több, mint fél éve tiltólistán a webáruház. Megkeresésünkre a NAV sajtóosztálya még nem válaszolt kérdésünkre – viszont belső információink szerint vizsgálat indult a hazai Turbado Kft.-nél.
„Miért nem megbízható oldalról vásároltál?”
Egyes portálok szerint a fogyasztó dolga eldönteni minden esetben, hogy megbízható-e a webáruház. Viszont láthattuk a Laptopszalont, amely több megbízhatósági díjat nyert és hazai gyári garanciával rendelkeztek – mégis óriási adócsaláson kapták őket, majd jogutódlással megszűnt a cég (a korábbi rendelések ügyintézésével már nem foglalkoztak). A történet hasonló hiszen több megbízhatósági díjat nyert a turbado és ezen portálok pont a megbízhatóság jelzőt emelték ki több cikkeikben és videóikban. Mivel az árukereső.hu-n szerepelt a megbízható plecsni, így automatikusan az embert azt gondolná, egy neves cég megbízhatónak titulálta a webáruházat, akkor nem lehet velük semmi probléma.
Nincs mit tenni
Ha elkezdtük a bankunknál az ügyintézést, panaszkezelést – többet nem is tudunk tenni. Várjuk 1-2 hetet, reméljük lesz valami pozitív fejlemény, bár a visszajelzések nem ezt mutatják. Én személy szerint sajnálok minden károsultat, hisz több százezer forintos tételekről van szó vásárlónkként. Jelenleg közel 250 károsultról tudunk – valószínű ennél jóval többen vannak.
Hozzászólások
-