Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest, Youtube – mindenki által jól ismert oldalak, jól elkülöníthető feladatokra: Ahogy a Facebook-on ismerőseinkkel tartjuk a kapcsolatot, a Youtube-n videókat nézünk, a Twitter-en nagyobb cégek, hírességek bejegyzéseit követjük és az Instagram-on képeket osztunk meg, úgy mindegyik közösségi oldalnak megvan a maga funkciója, ami miatt használjuk azt. Vagy legalábbis eredetileg így volt mindez. Jelenleg viszont úgy tűnik, hogy szinte mindegyik oldal magánál akarja tudni a lehető legtöbb célterületet, így növelve a felhasználók által az oldalon töltött időt. A Facebook-nál már tavaly óta lehetőség van online videók közvetítésére, a hírfolyamban is egyre gyakrabban jelennek meg videós tartalmak, a Twitter is próbál a videómegosztások felé terjeszkedni, illetve a 140 karakteres korlátozást is próbálja kevésbé zavaróvá tenni, a YouTube pedig a szöveges tartalmakban próbál erősíteni, ahogy a Pinterest is, aki az Instapapert felvásárlásával nyitja meg a lehetőséget ilyen típusú bejegyzések előtt.
Az oldalak ilyen irányú kísérlete érthetőek: Az interneten eltöltött idő nagy részét teszik ki ezeknek az oldalaknak a látogatása, így ha valakinek sikerülne egy kézbe összehozni az összes oldal funkcionalitását, úgy hogy a felhasználók a régi, megszokott oldalak helyett is ezt használnák, azzal jelentősen növelhető az oldal befolyása, a látogatási idő növekedésével a megjelenített reklámok száma, amik végül a cég bevételét és értékét növelhetik meg. És ugyan szinte minden weboldalon lettek olyanok, akik használják az új funkciókat, de általában nem egy másik oldal kárára, hanem azt kiegészítve.
Mit hoz a jövő?
Ha a jelenlegi állapotokat nézzük, akkor szinte mindegy melyik oldalt vesszük, nehéz dolga lesz, ha át akarja csábítani más oldalak felhasználóit, és ha ez valakinek sikerül is, leginkább lassú átvándorlásra lehet számítani. Viszont az oldalaknak fontos figyelniük a jelenlegi használókra is: ha egy-egy rosszul elgondolt újítás a régebbi, sokak által használt funkciók kárára kerül megvalósításra, az sok felhasználónak a bizalmának elvesztésébe kerülhet.
Ti mint gondoltok, van esélye bármelyik oldalnak is összehozni olyan funkcionalitást, ami kiválthatja a többi közösségi oldal elsődleges funkcióit, és magához tudja vele gyűjteni a felhasználókat? Be fog jönni a mindent egybe stratégia, vagy esetleg az egyetlen funkcióra koncentráló oldalaké lesz a jövő? Bárhogy is fog történni, változásokra mindenképpen számíthatunk szinte mindegyik versenyben lévő platformon.
Hozzászólások
-