1. Főoldal
  2. Cikkek
  3. Játékok
  4. League of Legends : Pozíció szerinti rangok

League of Legends : Pozíció szerinti rangok

Játékok

Hamarosan kezdődik a 9. szezon a League of Legends-ben. Úgy döntött a Riot, hogy kipróbál egy új fajta besoroló rendszert, ami nem más, mint a pozíció szerinti besorolás. Hogy ez mit is takar? Miért lesz ez jó a játékosoknak? Ebben a cikkben ezekre választ találsz!

Ha elkezdünk egy játékot kiválaszthatjuk, hogy melyik ösvényen szeretnénk végig játszani a rangsorolt meccsünket, azonban, hogy ne legyen több tíz perc a találati idő, ezért működik az automata besorolás, ami főként az alsó ösvény felé terelget minket.

Eme jelenség miatt találták ki azt a rendszert, hogy minden pozícióhoz külön besorolást kapunk, illetve rangot, így, ha nem szuperálunk annyira fényesen azon az ösvényen, amit kaptunk az autofill (automatikus besorolás) miatt, akkor ne tegyük tönkre a többi ember mérkőzését. Az ösvényeken szerzett pontok egy része átkerül a többi ösvényre is, hiszen az ott szerzett tapasztalatokat máshol is fellehet használni.

Ezáltal:

  • Pontosabb meccskeresések
  • Adott pozíció megunása esetén nem olyan kiegyenlítetlen mérkőzések
  • Megtudod, hogy a fő ösvényen mennyire vagy jó

Előzetesen már teszteket készítettek tavaly nyáron, tesztelni a pozíció szerinti meccskeresést normál draft módban. Az eredmények igen biztatónak bizonyultak. A fő ösvényt ugyanolyan arányba kapták meg az emberek, azonban a győzelmi arány jelentősen javult.

Mivel ez egy igen nagy változtatás, így ezt először Koreában és Észak-Amerikában teszik elérhetővé elsőként. Ezeket a régiókat azért választották, mert mindkettő globális versenyrégió, így visszajelzéseik alapján jobban tudják finomítani a rendszert.

Minden hónapban fognak egy kisebb tájékoztatót adni arról, hogy hogyan is áll az ügy. Ha nem jár sikerrel a rendszer, nem fognak hozzá ragaszkodni és visszaállítanak mindent a régi kerékvágásba (természetesen a fejlődés elvesztése nélkül). Az első szakasz végén fog kiderülni, hogy mi lesz a sorsa ennek, illetve világszerte egyesítve lesz a rangsorolt rendszer.

KÉRDÉSEK AZ ÚJ RENDSZERREL KAPCSOLATBAN

 

Kérdés: A pozíció szerinti rangok őrült nagy teret engednek a visszaéléseknek. Mi a helyzet például a pozíciócserével, ha nem jó szerepet kapsz? Tegyük fel, hogy egy Gyémánt 1-es felső ösvényes egy Platina 3-as játékba kerül dzsungelesként, és a felső ösvényre cserél egy csapattárssal.

Riot Gortok: Az ilyesmit mindenképp engedni szeretnénk. Ha észszerű lépés, lehet stratégiai célból cserélni, és a játékosok szoktak is élni ezzel a lehetőséggel. Ezt nem igazán szeretnénk visszafogni, ezért figyelemmel kísérjük majd, hogy az egyes játékosok milyen gyakran élnek a szerepcserével. Ha úgy látjuk, hogy valaki az észszerűnél gyakrabban cserél, akkor a meccskeresés szempontjából elkezdjük szorosabbra fűzni a kapcsolatot a pozícióid között. Így amikor bekerülsz egy játékba, az remélhetőleg olyan lesz, amelyben a legmagasabb pozíciódban játszva a legkiegyensúlyozottabb versenyhelyzet alakulhat ki.

Sapmagic: Van még egy fontos dolog, ami idevág. Ha egy adott pozícióban játszol, majd cserélsz a hősválasztó képernyőn vagy a játék elején, akkor a meccs végén mindentől függetlenül azért a pozícióért kapsz LP-t, amelyben játszottál. Ezzel persze az a probléma, hogy ha „könnyebb” játékban játszol, kevesebb LP jár a győzelemért, de többet vesztesz vereség esetén.

 

Kérdés: Monotonabb lesz az új rendszer? Komolyan ötször annyi rangsorolt játékot kell játszanom jövőre, mint idén?

Riot Gortok: Beépítettünk pár eszközt a rendszerbe annak biztosítására, hogy a többi pozíciód is erősödjön, miközben az elsődlegesben játszol. Először is, a csepegtetés segít felhúzni a többi pozíciód, amíg már elég közel kerülnek az általunk észszerűnek gondolt tartományhoz. Továbbá ahogy a legmagasabb rangod tovább nő, lényegében az lesz a kitűzött cél a többi pozíció számára. Amikor erősödnek, mindig kapnak egy kis bónuszt, ahogy próbálják utolérni a fő pozíciód. Tehát tulajdonképpen egyszerűbb a második, a harmadik stb. pozícióban erősödni.

 

Kérdés: Mivel azok a játékok, amelyekben nem a főpozíciómat kapom, kevésbé befolyásolják a számomra fontos rangot, nem jobb, ha szándékos öngyilkosságot követek el vagy feladom, hogy hamarabb játszhassak a fő pozíciómban?

Sapmagic: Lényegében mindenki – a csapatunk és a játékosok egyaránt – emiatt aggódott a legjobban egész évben, amíg a pozíció szerinti rangokon dolgoztunk.

Riot Gortok: Több mint egy éve.

Sapmagic: Igen, valószínűleg régebb óta. A válasz pedig a csepegtetésben rejlik. Említettük, hogy győzelem vagy vereség esetén más pozícióknak is csöpögtetsz némi LP-t, aminek pozitív és negatív hozadéka is van, ezért ha keményen küzdesz egy nem ideális pozícióban is, azért nem akarunk megbüntetni. Tehát a csepegtetés eléggé lentről indul. Mindenképpen meg akarjuk oldani a rendszerszintű visszaélések problémáját (amikor valaki belép, aztán megadja vagy megöli magát). Az olyan helyzeteket is szeretnénk orvosolni, amikor valaki rosszul van besorolva, például az egyik rangja magasabb, mint kéne, és ezért elkezd rengeteget veszíteni. Ha tehát többet veszítesz, és így a teljesítményed is romlik a játékokban, a negatív csepegtetés hatása összeadódik, és nagyobb kárt okoz a többi pozíciódban, amelyek fontosabbak neked, vagy éppen rosszul lettek kalibrálva.

0 hozzászólás
Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy Regisztrálj!