Széles körben elérhetővé vált tegnap a Counter Strike: Global Offensive és a Team Fortress 2 kódjai április 23.-án, ami annyit tesz, hogy ha a játékos online játszik a játékkal hatalmas veszélynek van kitéve. Pontosítva miközben ezeket a játékokat élvezzük, elindíthatnak egy aimbot-ot (magától célra tart a karakter), kitörölhetik a Steam raktárainkban található felszereléseket, fegyver kinézeteket, illetve vírusokat telepíthetnek a játékon keresztül a számítógépre.
Az sem utolsó, hogy akik csalásokat készítenek a játékokhoz teljes teret kaptak, hiszen tudják teljes egészében a kiskapukat és egy olyan hack-et képesek készíteni ami szinte teljesen észrevehetetlen a VAC (Valve Anti-cheat) számára.
A Team Fortress 2 közösségi szerverek nagy részét le is állították, hogy minél kevesebb áldozata legyen az esetnek, ami remélhetőleg a Counter Strike esetében is megtörténik.
A Valve szerint ezek a kódok 2017-re visszanyúlnak sőt, ezek a kódok már 2018-ban megtalálhatóak voltak az interneten. A Valve által leadott közleményben azt is olvashatjuk, hogy ők nem találnak okot a játékosok figyelmeztetésére, viszont fokozottan ajánlják az eredeti szervereket (Könnyed, Versengő stb.), illetve vizsgálni fogják az esetet és ha bármit találnak értesíteni fogják a játékosbázist, továbbá kér mindenkit, hogy aki tud valamit a kiszivárogtató félről írjon nekik a Valve által megadott módon.
A Valve egyik kurátora, Jaycie Erysdren tweet-jeiben azt írja le, hogy a kód az után lett kiszivárogtatva, miután a Source motort modernizáló csapatból valaki elérhetővé tette mindenki számára. Később kiderült, hogy ez a bizonyos VNN-hez (Valve News Network) kapcsolódó "lever modding community"-ből egy ember tette nyilvánossá a kódot, illetve kiderült, hogy az eredeti gyanúsított Tyler McVicker-nek semmilyen hozzáférése sem volt ezekhez a kódokhoz.
Véleményem szerint most nem érdemes sem a Counter Strike-al, sem a Team Fortress 2-vel sőt, egyik Valve-os játékkal sem játszani közösségi szervereken.
Hozzászólások
-