A héten újabb frissítés érkezett, amellyel egy sokak által régóta várt funkció, a Squad Rendszer is bekerült a játékba. Nézzük a részleteket, valamint, hogy mi várható az év utolsó hónapjaiban!
Squad System
Már egy ideje emlegetik a dolgot, most végre be is került a játékba. A lényege, hogy végre van értelme egy csapatban (Group) játszani a csatatéren, hisz ezentúl 4 ember alkot egy squadot, ami arra jó, hogy amennyiben valamelyik csapattagot megölik, ő nem köteles az előre kijelölt spawn ponton csatába lépni, hanem a csapat másik három tagja közül választhat, hogy ki mellett szeretne spawnolni. Az én személyes tapasztalatom szerint ez óriásit dob a játékélményen. Így már valóban nem lehetetlen akár az utolsó pillanatban is megfordítani a meccset, továbbá, ha barátokkal játszunk, akkor sokkal jobban lehet taktikázni.
Itt érdemes lehet tisztázni néhány fogalmat, hogy ne legyen keveredés:
- Game Group - Olyan csapat, amely a játékon belüli menüből lett létrehozva
- Squad – négy játékosból álló csapat, melynek tagjai közösen léphetnek be a meccsekbe és a fent említett előnyöket is élvezhetik
- Platform Party – Olyan csapat, amely a játékon kívül lett létrehozva, ez főleg Playstation 4-es játékosokra vonatkozik
A squadokról még néhány szót: amennyiben 4 játékos készít csapatot játékon belül, ők 1 squad tagjaiként lépnek csatába. Ugyanez érvényes négynél kevesebb emberre is, ekkor véletlenszerűen választott játékosokkal lesz feltöltve a kis csapat. Ha valaki egymaga indul csatába, akkor is a játék gondoskodik arról, hogy bekerüljön egy véletlenszerű játékosokból álló squadba. Ezek a csapatok megmaradnak, amennyiben ugyanazon a pályán egymás után két meccs van, viszont pályaváltáskor új csapatokat készít a rendszer. Fontos lehet azt is megemlíteni, hogy az új rendszer csak Galactic Assault és Strike módokban használható (egyelőre).
Privát meccsek? – Majdnem.
Ha egy 4 tagból álló csapat Hero Showdown játékmódban szeretne játszani, akkor elvileg privát meccs jön létre. Én személyesen nem próbáltam ki, de elvileg hibás a dolog és nem lehet ilyen meccset keresni 4 taggal. Ez gondolom majd javításra kerül.
További finomhangolások
A fejlesztők természetesen tudják, hogy egy ilyen jellegű újítás egyes játékmódokban nagyobb változásokat is előidézhet, ezért egy olyan rendszert vezettek be, amivel egyszerűen tudnak módosítani a visszaszámlálókon, vagy például a Galactic Assault mód egy-egy fázisán. Igazából ez arra lesz jó, hogy továbbra is igazságos játékot játszhassunk, ne legyen nagyobb előnye egyik oldalnak sem.
„End of round matchmaking” tesztelése
Tegnap tesztelésre került egy másik új funkció is, nevezetesen az EOR matchmaking, ami annyit takar, hogy amennyiben nem voltak igazságosan elosztva a játékosok, akkor ezen két meccs között próbál a rendszer javítani. Ez az újítás csak 24 órán keresztül volt aktív a játékban, amennyiben úgy gondolják, hogy sikeresen működött, akkor a jövőben véglegesen is bekerülhet.
Friss, de üres szerverek? Inkább ne!
A fent említetteken kívül mást is okosítottak a játékban. A rendszer eddig mindig inkább új szervert készített és azt próbálta feltölteni (sokszor sikertelenül) játékosokkal. Ezentúl elsőbbséget élveznek a majdnem teli szerverek, így ezekre fog elsősorban bedobni a játék. A ping site-ra kitérve pedig olyan megoldást alkalmaztak, hogy több hasonlóan jó ping site közül választ magának egyet a játék, így ha például a frankfurti és dublini szerverek is előnyösek egy adott játékos számára, akkor ezek közül kerül be valamelyikre (nem pedig egy fixen beállított szerveren fog meccset keresni).
A lényeg: új tartalom is érkezett
Ahogyan azt még augusztusban megtudhattuk, a szeptemberi update 2 adag (összesen 6 darab) új klónkatona kinézetet hozott magával, amelyek a szokásos módon külön-külön, valamint akár három skint tartalmazó kedvezményes csomagban is megvásárolhatók. Ezúttal a 91-es (akik a Klónok Háborújában több csatában is részt vettek CC-8826, azaz Neyo parancsnok vezetése alatt), valamint a 104-es alakulatok érkeztek a csatatérre.
A skinekkel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a fejlesztők figyelték a negatív visszajelzéseket is (hisz a 327-es skinek nem túlságosan pontosan lettek kivitelezve), és a hibák ilyen téren is javításra kerülnek egyik téli frissítés alkalmával.
További apróbb újítások
Természetesen ezúttal is javítottak kisebb hibákat a játékban, amelyek ugyan nem befolyásolják annyira a játékmenetet, viszont nem árt, ha odafigyelnek rájuk. Ezekről ezen az oldalon lehet bővebben olvasni.
Roadmap V3
A napokban várható a frissített roadmap is. Egyelőre nem tudni mit fog tartalmazni, viszont ezúttal már nem kell nagy újdonságra számítani, valószínűleg a meglévő információkon pontosítanak (például "Tél" helyett már konkrét hónapokat, vagy dátumokat írnak rá).
Ezzel talán le is zárnám a gondolataimat. Hozzászólásban jöhetnek a vélemények az új Squad Systemről, valamint a skinekről. Az erő legyen veletek! ;)
Kép forrása: EA.com
Hozzászólások
-