A héten bebizonyosodott, hogy megérte ennyit várni az új tartalomra. Körülbelül két hét múlva már mindenki kipróbálhatja az új pályát, az azon játszható Galactic Assault verziót (eléggé specifikus lesz, ezért ajánlom, hogy folytasd a cikk olvasását), valamint Obi-Wan Kenobit. Minden azzal kezdődött, hogy váratlanul kaptunk egy elképesztő trailert, majd végre jött két részletesebb Community Transmission is az új tartalomról, amelyben Ben még a fejlesztés során készített képeket/videókat is megosztotta!
Ahogy azt már tapasztalhattuk, a Battlefront II-ben gyakorlatilag minden egyes pályán más-más módot játszunk, még ha annak ugyanazt a nevet is adták a fejlesztők. Például Galactic Assault módban is mindenhol más jellegű a feladat. A Geonózis sem lesz kivétel, viszont most nagyot újítottak a játékfejlesztők. A mód első fázisában a közelharcé a főszerep, a második rész ugyan nyílt területen játszódik, viszont a véletlen időközönként jelentkező homokviharoknak köszönhetően itt is könnyen kerülhetünk olyan helyzetben, hogy egyik pillanatban még specialistaként próbálunk messziről kilőni egy droidod, a másikban pedig például csak 50 méteres körzetet látunk. Úgy érzem, itt szükség lesz a jó taktikára. A harmadik fázis már a klónok háborújából ismert nagy csatákra fog hasonlítani, tankokkal, űrhajókkal, nagy, nyílt pályarészen.
AT-TE, a csata főszereplője
Ha Geonózis és Clone Wars, akkor AT-TE, nem igaz? De! Pontosan ezért gondolták azt a fejlesztők, hogy a Galactic Assault módban ezen a pályán a hatlábú lépegetők nagyobb szerepet kell kapjanak. A játékmód során ezeket szállítóhajók fogják a pályára helyezni, tehát nem a klasszikus Battle Point módszerrel tudjuk őket irányítani, hanem „be kell szállni”, majd indulhat a móka. A meccs akkor mondható sikeresnek a Köztársaság szemszögéből nézve, ha a harmadik szakasz végén sikerül megsemmisíteni a Szeparatista hajókat. Ehhez viszont elengedhetetlenek a lépegetők a második fázisban, tehát a nagy csatározások közepette egyáltalán nem szabad megfeledkezni hatlábú barátainkról. Nézzük részletesebben a Galactic Assault három szakaszát.
A meccs elején a klónok feladata, hogy aktiváljanak egy AT-TE-t, a droidok pedig értelemszerűen ezt kell megakadályozzák. Ez egyelőre kisebb pályarészen fog játszódni, ahol sok a fedezék.
A második fázisban teljes mértékben meg kell változtatni a játékstílusunkat, hisz itt már a járművek is csatába kerülnek, valamint egy nagy, nyílt terepen vagyunk. Itt egy érdekes újítás került a játékmenetbe, hisz mindkét fél egyszerre véd és támad is. A klónok feladata két Hardvell-osztályú szállító megsemmisítése, és a lépegetők védelme, a droidoké pedig a szállítók védelme és az AT-TE-k megsemmisítése. Ehhez az eddigieknél nagyobb hatótávolságú, és gyorsabban töltődő rakétavetőt kapnak, hogy nekik is legyen esélyük.
Ez a harmadik fázisban ismét megváltozik, hiszen itt a klónok turbólézereket kell elfoglaljanak, amik segítségével a szeparatista hajókat megsemmisíthetik. Oké, szóval körülbelül egy területet kell elfoglalni, mint megannyi más játékmódban? – Majdnem. Itt is vittek egy kis csavart a játékmenetbe a fejlesztők, ugyanis egy hatalmas, 200 méter széles területről van szó és ezt csak az AT-TE lépegetők tudják elfoglalni. Pontosan ezért van arra szükség, hogy minél több százhatlábút juttassunk el a csata utolsó fázisáig. Azt még érdemes lehet megemlíteni, hogy bár általában a csapat által felhasználható életek száma (reinforcements) a katonák számának felel meg, a mód második és harmadik szakaszában csupán az AT-TE-k számítanak, egyszóval amennyiben sima klónkatonaként ölnek meg, a számláló nem csökken.
A leírtak alapján látható, hogy ez nem egy olyan mód lesz, ami egy emberen múlik. Itt valóban szükség lesz a csapatmunkára!
Geonózis – a csata helyszíne is „élni” fog
Már a fent leírt dolgok után is elmondható, hogy nagyon mozgalmas módot kapunk hónap végén, viszont a fejlesztők igyekeztek megteremteni az igazi „klónok háborúja hangulatot” is – a meccs alatt szinte érzed, hogy nem csak a csapatoddal játszol, hanem egy hatalmas csatában veszel részt. Ehhez egyrészt az óriási területen fekvő pálya, másrészt az OG-9 droidok is hozzájárulnak, amelyek ugyan nem lesznek irányíthatók, viszont olyan szinten okosnak mondhatók, hogy a klónokat és a lépegetőket is próbálják kilőni, így mindenesetre vigyázni kell velük!
Járművek
Nézzük a már hetek óta emlegetett új járgányok képességeit:
AT-TE
Laser cannons
Ez valójában az elsődleges fegyvere a lépegetőnek. Négy lövedéket lő ki, egymás után gyorsan, négy különböző ágyúból (ezek a járgány elején láthatók).
Mass driver cannon
A lépegető nagy, fő ágyújával is tudunk majd tüzelni, ami a felső részén található.
Tactical support
Ez a képesség a közelben levő klónkatonáknak fog segíteni oly módon, hogy frissíti az összes képességüket, valamint szkenneli a közelben tartózkodó ellenfeleket.
Ion charge
A lépegető a képesség használatakor „ostrom módba vált”. Természetesen ez a képesség nagy sebzést jelent, viszont hosszú az újratöltődési ideje.
Mobile spawn point
Mivel hatalmas területről van szó, az AT-TE-k mobile spawn pointokként fognak szolgálni, azaz közvetlenül azok mellett is csatába tudunk lépni. Szerintem ez nem rossz megoldás, valamint érdekesebbé is teszi a játékot, hisz nem egy fix helyen kerülünk csatába, hanem ott, ahol épp az LAAT szállító leteszi a lépegetőt.
Gyengeség
Mint minden nagy és erős fegyvernek, az AT-TE-nek is van gyengepontja. Amennyiben a droidok eléggé közel tudnak kerülni a lépegetőhöz, az alsó részéhez hozzáférve nagyobb sebzést tudnak leadni, ehhez viszont jó taktika kell, biztosan nem könnyű feladat.
STAP
Light blaster cannons
Ezek gyakorlatilag a járgány elsődleges fegyverei.
Motion scan
A közelben tartózkodó ellenséges egységeket szkenneli.
Heat sink
Meleg helyzetekben használatos képesség – egy rövid ideig az elsődleges lézerágyúk nem fognak túlmelegedni.
Laser barragge
Gyors lézerágyúk, amelyekkel rövid idő alatt nagy sebzést tudunk leadni.
BARC
A BARC sikló gyakorlatilag a klónok STAP-ja lesz, ugyanis ugyan azokat a képességeket kapta. Végülis így igazságos a dolog, egyenlő eséllyel indul a két oldal. :)
Hogyan készült?
Jól látható, hogy a fejlesztők rengeteget dolgoztak az új tartalmakon és mertek újítani, hisz a legtöbb dolgot, ami a hónap végén érkezik, eddig nem láttuk Battlefrontban. Nézzük milyen kihívásokkal álltak szemben a DICE munkatársai az újdonságok készítése során.
Természetesen egy új bolygó megtervezése már önmagában is nagy kihívás, viszont legtöbb munkát az AT-TE lépegetőkbe fektettek. Már az elejétől kezdve azt szerették volna a fejlesztők, hogy ezek a tankok kulcsfontosságúak legyenek a játék során, de vajon hogyan tudják majd a játékosok, hogy pontosan mi a feladat, hogyan tudnak eljutni a csata utolsó fázisáig, vagy épp ellenkezőleg: hogyan tudják megsemmisíteni azokat? Ebben nagy segítségünkre lesznek a csata közben hallható jelentések, valamint a képernyőn megjelenő utasítások, így ezúttal ezekre érdemes figyelni!
A jövőben biztosan lesznek még javítgatások a módban, hisz bár a fejlesztők is sokat játszották a módot, nem tudják garantálni, hogy pontosan hogyan fog kinézni a játékmenet, amikor élesben történnek a dolgok. Pontosan ezért a visszajelzésekre nagyon odafigyelnek és azok alapján alakítgatják majd a módot. Érthető, hisz ez talán az eddigi legösszetetteb játékmód Battlefront II-ben.
Gondolom észrevettétek, hogy egy fontos dolog kimaradt a cikkből: Obi-Wan Kenobi. Róla később kapunk bővebb információt, viszont addig is itt van egy kis finomság, ennyit azért megosztottak a fejlesztők velünk! ;)
Ennyi volt mára, az erő legyen veletek, találkozunk a Geonózison!
Hozzászólások
-