Nem mindennapi alkalom ez a mai, ugyanis egy ismerősünk, Békásy Balázs beszámolóját olvashatjátok oldalunkon, amiben néhány, a béta után napvilágot látott friss információt is megosztott veletek a Star Wars Battlefront II játékról. Szerintem minden Csillagok Háborúja rajongó legalább annyira várja a játék megjelenését, mint jómagam!
A beta befejeztével szó volt egy összegző cikk elkészítéséről köreinkben, viszont mivel naponta jöttek/jönnek új információk a játékkal kapcsolatban, jobbnak láttam várni vele egy kicsit.
Valószínűleg nem vagyok egyedül, ha azt mondom, hatalmas elvárásokkal indultam neki a tesztnek a falatnyi Alpha teszt után. Kíváncsian vártam, hogy a hibákat hogy kezelik majd le, hallgatnak-e a visszajelzésekre és fektetnek-e már most hangsúlyt a balancera. Nos, örömmel jelenthetem ki, hogy az eddigi negatív tapasztalatok után, eddig minden pozitív irányba halad a játékkal kapcsolatban.
Vágjunk is mindjárt bele, szép sorjában.
Kampány és offline árkád mód
Az előző rész nagy hiányossága volt a kampány és a testreszabható offline árkád mód hiánya. Ezt most orvosolták a fejlesztők, méghozzá nem is akárhogy. A sztori mód, ami időrendben a Jedi Visszatér után, pontosabban a 2. halálcsillag megsemmisülése után helyezkedik el, egy eddig ismeretlen történetet mesél el nekünk – birodalmi szemszögből. Ahogy az egész játék, így a sztori mód mögött is hatalmas marketing gépezet dübörög. Ennek köszönhetően több trailer és gameplay is napvilágot látott az utóbbi napokban.
Továbbá visszakaptuk az eredeti Battlefront II-ben szereplő Árkád módot, amit ugyan olyan részletességgel szabhatunk testre, mint a nagy elődben. Végül, de nem utolsó sorban sokak örömére offline is játszhatunk vele, ugyan csak az előd mintájára.
A kampány hossza körülbelül 4-7 órát tesz ki, ami egy multiplayer címnél elfogadhatónak mondható, a Battlefront II szempontjából pedig az is plusz pont, hogy élő szereplőkröl mintázták a karaktereket és a szinkront.
Kasztok
Kipróbálhattuk a kaszt rendszert is élesben. Az Assault az, amire azt mondom, hogy a kezdőknek lett kitalálva, de egyenlőre ez tűnik a leggyengébbnek és ezt a legnehezebb effektíven kezelni. A többi kaszthoz viszonyítva, az assault hatótávolsága legkevésbé dinamikus, inkább közép és rövidtávú arzenállal rendelkezik, ami a többi kaszthoz képest ugyan csak hátrányt jelent. A Heavy, a Specialist és az Officer jól passzol a köré alakított szerephez. Egy kis tweak elfér még pár helyen, de összességében már a betaban érezhető volt a balanceolt játékmenetre való hajlam.
Starfighter Assault
Attól függetlenül, hogy az első részben a Fighter Squadron volt a kedvenc játékmódom és a played time nagy részét abba öltem bele, a második részhez ezen szempontból teljesen elvárások nélkül álltam neki, mert nekem tökéletes volt az is. Aztán jött a meglepődés, mikor egy teljesen átdolgozott, átgondolt starfighter rendszer fogadott. Elvetették az automata, gombnyomásra történő evasive maneuvert, helyette manuálisan kell ezt megtenni, nem egy fix irányba. Már most élvezetesebb, ugye? Első körben úgy mozogtam az X-wingemmel és körülbelül ugyan ezt is mondtam, mint a lentebb a kicsi Anakin. A látvány, a hangok, az ismerős rádió szinkron hangok mind-mind csak hozzá adnak a Star Wars élményhez, amit a Starfighter Assault egy az egyben visszaad. A hős hajók többnyire jól vannak belőve, a Slave I kivételével, ő egy kicsit túl lett tolva damage terén, de egy kis tweak és ezzel sem lesz gond.
Fegyverek és fegyver modok
Már a betaban is kaptunk ízelítőt a fegyverek sokaságából és mivoltából, mindenki meg fogja találni a számára nyerő fegyvert, legyen az közelre vagy távolra használatos. Minden fegyver felszerelhető modokkal, van, amelyik a stabilitást, van, amelyik a sebzést növeli, de akad olyan is, ami a melee sebzéshez ad bónuszt.Sajnos a modok egyenlőre nem látszódnak fizikálisan (ha épp kéne nekik) a fegyvereken, de bízom benne, hogy ez is bekerül kezdésre. A modokkal van egy probléma, ugyan is nem minden fegyverhez van például damage mod, vagy épp stabilitást növelő. Ha ezeket pótolják, ezzel sem lesz probléma.
Crate rendszer
A beta egyetlen pontja, ami nagy felháborodást keltett és emiatt elterjedt a „Pay to Win” szállóige. Tegyük kicsit rendbe ezeket a dolgokat: Az a lehetőség, hogy valaki első nap elkölt egy vagyont cratekre és emiatt jelentős előnyt élvez, nem lehetséges. Miért?
- az itemek legerősebb verziója csak achievementekkel érhető el
- ládákat továbbra is lehet creditből venni, plusz kaphatsz challengekért, “fejlődésben elért mérföldkövekért”
- bizonyos szintű kártyákhoz és fegyverekhez megfelelő nagyságú szint szükséges
Crate fajták:
- StarFighter- véletlenszerű starfighter kártya
- Trooper- véletlenszerű katona kártya, emote vagy fegyver/mod, mvp póz
- Allegiance - véletlenszerű hős vagy katona kártya, emote vagy fegyver/mod, mvp póz
- Assault - csak assault kártya, emote vagy fegyver/mod, mvp póz
- Heavy- csak heavy kártya, emote vagy fegyver/mod, mvp póz
- Officer- csak officer kártya, emote vagy fegyver/mod, mvp póz
- Specialist- csak specialist kártya, emote vagy fegyver/mod, mvp póz
- Beta Founder crate - kredit, Maul Emote & ritka katona kártya (csak a beta tesztelésben résztvevők kapják meg)
Említésre méltó még a fejlődés sebessége. Ez is sokaknak nem tetszett, de utólag kiderült, hogy a beta verzióra lett csak belassítva a fejlődés, a credit mennyiség és a scrap menyisége, launchkor rendes mértékű fejlődésre lesz lehetőségünk. Továbbá a ládákból nyitott duplicate itemekért scrap jár.
Testreszabhatóság
A beta verzióban a hős skineken kívül semmit nem láthattunk a testreszabhatóságból. Azóta biztossá vált, hogy a lázadók újfent több idegen fajból állnak össze, így az valószínűleg feloldható testreszabás lesz. Legkésőbb megjelenéskor már többet fogunk tudni erről is.
Gondolom nem vagyok ezzel egyedül, de ha a lenti képen lévő klón páncélok bekerülnek, én öröm táncot fogok járni fűszoknyában.
Összességében a játék beta tesztje pozitív hatást keltett. Természetesen rengeteg munka vár még a fejlesztőkre megjelenésig(például a squad alapú spawn rendszer kidolgozása), rengeteg minden hiányzik számomra is a játékból, de a tapasztaltak alapján bizakodva várom a megjelenést és a megjelenés utáni free tartalmakat.
Akinek még esetleg nem tiszta valami a megjelenésről és a tartalomról, annak itt egy kis összefoglaló a mentrenderől és minden másról.
November 9
Origin Accesshez kötött 10 órás Play First trial startja, minden itt megszerzett item, credit, skin, stat MEGMARAD a live indulásra.
November 14
Az Elite Trooper Deluxe Edition-el rendelkező játékosok startja.
November 17
A normál verzióval rendelkező játékosok startja.
Mapok, hősök és járművek számának összehasonlítása az első résszel
Előrendelés
Fentebb találjátok a két előrendelhető verzió tartalmát. Mindenki döntse el saját maga, hogy melyik éri meg számára legjobban. :)
Gépigény
Minimum követelmények
Operációs rendszer: 64-bit Windows 7 SP1, Windows 8.1 vagy Windows 10
Processzor (AMD): AMD FX-6350
Processzor (Intel): Intel Core i5 6600K
Memória: 8GB RAM
Videokártya (AMD): AMD Radeon™ HD 7850 2GB
Videokártya (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 660 2GB
DirectX: 11.0
Internet sebesség: 512 KBPS vagy gyorsabb
Tárhely: 60GB
Ajánlott követelmények
Operációs rendszer: 64-bit Windows 10
Processzor (AMD): AMD FX 8350 Wraith
Processzor (Intel): Intel Core i7 6700Memória: 16GB RAM
Videokártya (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4GB
Videokártya (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
DirectX: 11.1
Internet sebesség: 512 KBPS vagy gyorsabb
Tárhely: 60GB
Végezetül még annyi, hogy amennyiben szeretnél magyar csapatban játszani, figyelmedbe ajánlom a Star Wars Battlefront - Hungary nevezetű Facebook csoportot, ahol értesülhetsz a legújabb információkról, csapatot kereshetsz, tovább csatlakozhatsz hozzánk TeamSpeak-en is! Részletek itt.
Az erő legyen veletek, novemberben találkozunk a csatatéren! ;)
Békásy Balázs, AKA Firstline
Link gyűjtemény
- Az első bemutató trailer
- Hivatalos gameplay trailer
- Singleplayer trailer
- Hivatalos gameplay
- Starfighter Assault gameplay trailer
- The Emperor hero gameplay
- Singleplayer gameplay
- Singleplayer gameplay 2
- Rajongói DLC tervek
- Hivatalos EA beta összefoglaló
Köszönjük szépen a cikket Balázsnak, hozzászólásban természetesen jöhetnek a vélemények a játékról!
Hozzászólások
-