Az Apple és a Samsung után újabb telefongyártóról derült ki, hogy azt tervezi: telefonjai mellé többé nem ad töltőt.
Most a Xiaomi-ról derült ki, hogy hasonló lépést terveznek, ráadásul a hír egyenesen Lei Jun-tól, a cég vezérigazgatójától származik, aki Weibo-n, egy Kínában népszerű közösségi oldalon osztotta meg az információt a Xiaomi Mi 11-el kapcsolatban.
Az Apple után a lépést ő is környezetvédelmi okokkal indokolta, miszerint úgy is mindenkinek van otthon felesleges töltője, így azok a csomagból való elhagyásával, és ezáltal a felesleges termékek gyártásának csökkentésével, illetve a csomagolás méretének csökkentésével járulnának hozzá a környezetvédelemhez.
A lépés azért érdekes, mivel az iPhone 12 megjelenése után a cég Twitteren figurázta ki az Apple-t, és azzal promótálták a Mi 10T Pro-t, hogy annak a dobozóból nem marad ki semmilyen fontos dolog - úgy tűnik azóta meggondolta magát a cég.
Nem a Xiaomi az első, aki követi az Apple lépését, még októberben írtuk meg, hogy várhatóan a Samsung is a töltőfejek elhagyására készül, mely cég az iPhone 12 megjelenésekor szintén Twitter posztban értetlenkedett az Apple lépése előtt - mely poszt pont a napokban került eltávolításra a Samsung Twitter oldaláról.
Még októberben, a ChosunBiz információira alapozva azt írtuk, hogy a Samsung töltő, illetve fülhallgató elhagyási lépése mögött a profit, illetve a vezeték nélküli töltők, és hordozható eszközök piacán való kiéleződő verseny lehet az elsődleges indok.
Kép: audioxpress.com
Az ősszel, a Counterpoint Research piackutató cég által végzett felmérés szerint a 3 cég, mely a dobozából a töltőt és a fülhallgatót is elhagyja, három nagy versenytárs a vezeték nélküli fülhallgatók világpiacán: az első helyen az Apple áll 45%-os részesedéssel, akit a Xiaomi követ jelentős lemaradással, 10%-os részesedéssel, míg a Samsung Electronics a piac 6%-át tudhatja magáénak.
A töltők és fülhallgatók csomagból való elhagyása piaci elemzők szerint növelik a vezeték nélküli fülhallgatók, és vezeték nélküli töltők eladásait úgy, hogy ezek alapból növekvő piacok, így érthető lehet a három cég közötti kiélezett verseny.
Hozzászólások
-