2020 csak megerősítette a régi közhelyet: minden vállalkozás, új cég egyik első lépése a céges weboldal készítés kell, hogy legyen. A statisztika beszédes: egyfelől az online kereskedelem csak az USA-ban 30% felett bővült már augusztusig - háromszor annyit, mint tavaly, és a trend globális. Másrészt egyes magyar piacokon a cégek akár 75-80 százalékának nincs működő, saját weboldala.
A képlet egyszerű.
A kereslet a lezárásokkal, karanténnal, a személyes értékesítés kockázatossá válásával berobbant - míg a kínálat, mondjuk úgy, szegényes.
Egy vállalkozás, ami az online jelenlétet az első perctől komolyan veszi, tudja, hogy egy saját weboldalon értékesíthet, népszerűsítheti magát, kapcsolódhat a közönségéhez, és ezzel, akármilyen bizarr is, még mindig, ma is fényéveket verhet a konkurenciára.
Eladja a terméket, de ez csak a kezdet
Nyilvánvaló célja lehet egy üzleti, céges weboldalnak, hogy magát a terméket, a szolgáltatást értékesítse. Ezt megteheti számos módon.
Bemutathat portfólió-oldalakat, termékoldalakat, ahol a nagyértékű termékek jellemzői és előnyei sorakoznak, meggyőzve az érdeklődőket valódi értékükről.
Felsorakoztathat ún. landing oldalakat - hirdetési vagy e-mail-kampányok végpontjait, ahová a jövőbeni látogatókat irányítjuk, vásárlásra vagy ajánlatkérésre ösztönözve, célcsoportonként változó üzenettel.
Webshopban ajánlhatjuk akár több ezer termékünket, ahol néhány kattintással vásárolhat bárki, akár globálisan, tucatnyi fizetési móddal és valutában, olyan megoldásokkal ösztönözve a vásárlást és növelve annak értékét, mint a felugró ablakok, kuponok, ajánlások, fejlett belső keresőmotorok és így tovább.
Ezzel azonban még csak a felszínt kapargatjuk…
Eladja a brandet és közönséget teremt
Ennél sokkal fontosabb az, amit hosszú távon elérhet a céges weboldal készítés a vállalkozásodnak.
A weboldalad a márkád sarokköve, fő kommunikációs platformja lesz. Az a csatorna, ami csak a tiéd - a tartalom, amit közzéteszel, nem függ a Google vagy a Facebook kénye-kedvétől, nem kitettség, hanem teljes kontrollal bírsz felette.
Itt teheted közzé írásaid - a termékről, a cégről, de sokkal inkább mindarról, ami a vásárlóközönségednek segítség és érték a mindennapi életben.
Itt adhatsz arcot és hangot a cégednek, és teremthetsz visszatérő közönséget, majd közösséget. Feliratkozókat gyűjthetsz, hűséget erősíthetsz a márkád felé a kommunikációval. Itt közölsz majd terméktesztet, ami vásárlásra ösztönöz, és mindennapi tanácsokat, amit őszintén köszön meg a törzsvásárlód.
A céges weboldalad lesz az, ahol adatokat gyűjtesz a vásárlóidról, ahonnan az automatizált üzeneteket kiküldöd és ahová a kampányaidból, közösségi felületekről megérkeznek a potenciális vásárlók.
De profi oldalad nem holnapra lesz - fontos tudnod, hogy....
A céges weboldal készítés csak szakemberrel megtérülő üzlet
A jó weboldalhoz jó fejlesztő fog kelleni. A másik opció lehet egy ingyenes vagy párdolláros WordPress sablon néhány alap bővítménnyel, amihez aztán ki tudja, mikor nyúlsz hozzá ismét. Például akkor, amikor a soron következő sebezhetőség nyilvánosságra kerülésekor rájössz, hogy már tizenkét orosz és kínai robot turkál az ügyféladatok között.
A jó fejlesztő kiválasztására érdemes időt szánni - nem azért, mert a legolcsóbbat időbe telik megtalálni, hanem mert itt az ügyfél és a fejlesztő közötti kommunikáció lételem.
Pontosan kell tudnunk egyeztetni, mikorra és milyen weboldalt akarunk - hogy nézzen ki, milyen funkciókkal kell rendelkeznie, ki és hogyan fér hozzá, hogyan skálázható, ha az üzlet beindul. Segítségül a kiválasztáshoz jól jöhet ez a 7 elemes checklista.
A jó hír, hogy nem vagy elkésve. Ha csak holnap kezded a céges weboldal készítéshez a fejlesztőkeresést, a tervezést, ötből négy konkurensed előtt járhatsz. Az egyetlen, amit tenned kell, hogy tényleg keresni és tervezni kezdesz, és percenként növelheted az üzleti előnyöd.
Hozzászólások
-