Az OTP Bank tegnap jelentette be közleményében, hogy elérhetvé tette új mobil alkalmazását. Az új alakalmazás elméletileg új funkciókat igér, az új szerződést elolvasva viszont kellemetlen meglepetésbe futhatunk bele.
A közlemény szerint az új internetbank és mobilbank számos eddig nem elérhető funkciót kínál már most is, de a tervezett fejlesztési folyamatnak köszönhetően mostantól rendszeresen jelennek meg a frissítések és az elérhető szolgáltatások.
A regisztráció a digitális szolgáltatásra elindítható a korábbi alkalmazásokból, az OTP Bank honlapjáról, vagy az új mobilalkalmazás letöltésével az App Store, illetve Google Play felületeken keresztül. A letöltést követően az ügyfelek néhány egyszerű lépéssel létrehozhatják digitális felhasználói fiókjukat, amellyel megkötik a szerződést. Ezt követően már ki is próbálhatják az új internetbanki és mobilbanki funkciókat, amelyek közül a Kiadásfigyelőnek köszönhetően könnyen és áttekinthetően követhetik pénzügyeik alakulását. A rendszer automatikusan felismeri a tételeket és a különböző szempontok szerint - például számlák, rezsi, bevásárlás, közlekedés – a megfelelő költési kategóriába sorolja azokat, majd egy látványos diagramon meg is jeleníti azokat. Ez összevethető az elmúlt három hónap átlagos havi költéseiével is, valamint az is nyomon követhető vele, hogy az aktuális havi költés hol tart az átlagoshoz képest.
Az új funkciók mellé azonban új szerződés is jár, melyben egy érdekes dologra figyelhetünk fel, mely szerint a szolgáltatás alap havidíja 499 forint, amit jelenleg elenged a bank, az apró betűs részben így fogalmaznak: Az akciós havidíjat a Bank 2021. szeptember 30-ig biztosítja azzal, hogy az akció időtartamát annak lejártát megelőzően jogosult jelen Hirdetmény útján bármikor meghosszabbítani.
Így gyakorlatban jelenleg szeptember 30-ig biztosan ingyenes az új mobil bank, és akár az is maradhat, de az is előfordulhat, hogy szeptember 30-tól fizetni kell a szolgáltatásért, csakis az OTP-n múlik a döntés.
Mi történik, ha nem váltok az új alkalamzásra?
Felmerülhet, hogy ha az új szerződés ilyen kitételeket tartalmaz, akkor inkább nem váltunk az új alkalmazásra és internetbankra, így biztosítva, hogy még véletlenül se kelljen havidíjat fizetni teljesen alap szolgáltatásért. Ez esetben viszont szintén rossz hírt közöl az OTP weboldala, melyen azt olvashatjuk, hogy: Az új Digitális Szolgáltatási Szerződés és az OTPdirekt szerződés 2021-ben még érvényben maradnak, egymással párhuzamosan, így a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat is használhatod.
Terveink szerint azonban 2022-ben fokozatosan kivezetjük az OTPdirekt szerződést, ezzel együtt pedig a jelenlegi lakossági OTPdirekt internetbank- és SmartBank szolgáltatás is megszűnik. A kivezetés után a lakosság részére már csak az új szerződések fognak élni, és az ehhez kapcsolódó új internetbanki és mobilbanki szolgáltatások fognak működni.
Hozzászólások
-