A címből is kiderül, hogy ma egy nagyon jó, érdekes dologról fogok írni. :)
A napokban egy LEGO® építményen dolgoztam. A cél az volt, hogy számítógépen építsek egy modellt, majd abból készítsek építési útmutatót és néhány szép, élethű képet. Ebben a cikkben az utóbbi témát fogom kivesézni.
LDraw - amit rajtam kívül mindenki ismer
Így jártam.... a LEGO® rajongók körében az LDraw az egyik legelterjedtebb program, viszont én 2 nap alatt nagyon sokat szenvedtem vele és gyakorlatilag semmire sem jutottam, így erről nem tudok sok dolgot mondani. Minden esetre inkább a modernebb programokat ajánlom (lejjebb). Ha egy LDrawban tervezett modellt szeretnénk élethű képpé varázsolni, nagyon nehéz dolgunk lesz - nekem nem sikerült.
LEGO® Digital Designer
A LEGO® hivatalos tervező programja. Nagyon egyszerű használni, mindenkinek ajánlom. Az LDD to POV-Ray nevezetű programmal tudjuk konvertálni, majd POV-Ray-ben renderelhetjük. Eléggé szép képet kapunk (természetesen időigényes - viszonylag alacsony minőségű képet is 4 órán keresztül készíthet).
Mecabricks.com
Egy LEGO® rajongó és programozó által készített weboldal. No ezt mindenkinek ajánlom - főleg akinek "csak a legjobb elég jó"! Kevés idő alatt elsajátítható a használata. Az építés eléggé időigényes, ugyanis a kockákat X, Y és Z tengely irányában kell elhelyeznünk (tologatással).
A weboldalról Collada formátumú fájlként tudjuk lementeni építményünket, majd egy előre elkészített Blender sablonnal meg tudjuk nyitni Blenderben.
Egy részletes, érthető videó is készült erről a folyamatról.
Megjegyzés: sokat kísérleteztem a fényekkel, végül rájöttem, hogy a hdr képekből a 003-as fájlt kell használni és nem kell semmi mást beállítani, csupán megnyomni a "Render" gombot.
És a végeredmény? Zseniális!
Hozzászólások
-