A múlt hét folyamán a Netflix előfizetői közel 149 millió órát töltöttek el a Red Notice című új film nézésével, ezzel a legnépszerűbb angol nyelvű tartalom lett a platformon. - Ezt csak annak az új nyomon követési weboldalnak köszönhetően tudjuk, amelyet a vállalat a héten indított útjára.
A Netflix közölte, hogy a legjobb filmek és műsorok nézettségi számait rendszeresen közölni fogja, ami a belső adatok közzétételére irányuló stratégiaváltás egyik első lépcsőfoka lehet.
A streaming-óriás - amely a múltban közismerten szűkszavú volt az ilyen adatokkal kapcsolatban - minden héten frissíteni fogja az oldalt, így nyomon követhetővé válik, hogy az előfizetők hány órát töltenek a 10 legnézettebb tévéműsor és film megtekintésével, mind az angol, mind a nem angol nyelvű címek esetében.
A vállalat első jelentéséből kiderül, hogy a Dwayne Johnson, Gal Gadot és Ryan Reynolds főszereplésével készült "Red Notice" című akciófilmet összesen 149 millió órán nézték az előfizetők pénteki megjelenése óta, ezzel a legnépszerűbb angol nyelvű film lett a platformon.
A sorozatok kategórián belül a legnézettebb angol nyelvű tartalom a Narcos harmadik évada volt a héten, amely 50 millió órányi nézettséget ért el, míg a legnépszerűbb nem angol nyelvű tévéműsor a "Squid Game" volt, 43 millió órányi nézettséggel.
A Netflix döntése, hogy több adatot tesz közzé, válasz azokra a kritikára, miszerint a vállalat nézettségi adatai nem elég átláthatóak. Egészen idáig a Netflix azt a filmet tekintette megtekintettnek, melyekből legalább két percet megnéztek, mostantól viszont a vállalat a rangsorokat a megtekintésének teljes óraszáma alapján közli.
"Nehéz kitalálni, hogyan lehet a legjobban mérni a streaming tartalmak sikerét, és nincs egyetlen tökéletes mérőszám" - mondta Pablo Perez De Rosso, a tartalomstratégiáért felelős alelnök. "Az olyan hagyományos mérőszámok, mint a box office vagy a közönségarány, amelyek arra lettek tervezve, hogy a hirdetőknek segítsenek megérteni a lineáris televíziózás sikerét, nem relevánsak a streamingszolgáltatók esetében, köztük a Netflix számára sem."
A Netflix 2013-as első hatalmas sikere, a "House of Cards" óta a vállalat nagyrészt titokban tartotta a filmjeire és műsoraira vonatkozó nézettségi adatokat. Bár mostantól a több mint 200 millió előfizetővel rendelkező Netflix több nézettségi statisztikát tesz elérhetővé mint eddig, viszont azt még így sem fogjuk tudni, hogy hány ember nézett meg egy adott műsort.
Hozzászólások
-