Értesítés, hogy le ne maradj semmiről! Iratkozz fel és értesülj azonnal a legfrisebb tartalmakról! Nálunk te döntöd el, miről kérsz értesítést! Feliratkozok Többet szeretnék megtudni
Hírek

Újabb rekordot döntött meg a mobilinternetezés 2020-ban

Az mobilnet-használat növekedése évről évre megfigyelhető jelenség, ám egyes társadalmi események idején, ünnepi alkalmakkor kiugró értéket képes elérni. Ilyen a szilveszteri időszak is, amelyben a mobilnet-forgalom idén, az éjszakai kijárási tilalom mellett is jelentős, 33%-os növekményt generált az előző évhez képest a Telenor hálózatán, míg a Vodafone ügyfeleinek adathasználata 54 százalékkal nőtt 2019-hez képest - közölte a Vodafone az MTI érdeklődésére.

A Vodafone felidézte: tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott.

A Vodafone-nál December második hetében mobilinterneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63 százalékkal több adatot használtak. A karácsonyi időszakban is több adat fogyott: a 2019-es 764 millió megabájtnál (MB) több mint másfélszer annyit, majdnem 1,2 milliárd MB-ot mobilneteztek a Vodafone ügyfelei.

A növekvő tendencia a karácsonyi időszakot követően, az ünnepek között, illetve az év utolsó napján is folytatódott: a 2019-es 500 millió MB adatfogyasztással szemben 2020-ban több mint másfélszer annyit, 794 millió MB adatot fogyasztottak az ügyfelek, ez részben a videós tartalomfogyasztás iránti igény emelkedésével és az otthon töltött szilveszterrel indokolható a Vodafone szerint.
Kitértek arra: a korábbi évekhez hasonlóan az SMS 2020-ban is veszített népszerűségéből, 18 százalékkal kevesebbet küldtek belőle az ügyfelek, elsősorban a csevegőalkalmazások egyre szélesebb körű elterjedése miatt.

A Vodafone-nál a hanghívások gyakoriságában 2020-ban minimális, 2 százalékos csökkenés volt, ugyanakkor a hívások hossza folyamatosan nő, 2020-ban 14 százalékkal nőtt a hívások időtartama 2019-hez képest. Ez egyrészt annak tudható be a Vodafone szerint, hogy a tavalyi évben, a veszélyhelyzet alatt sokan csak telefonhívásokkal tudták tartani a kapcsolatot szeretteikkel, másrészt a különböző korlátlan díjcsomagokkal a hosszú telefonbeszélgetések is mindenki számára elérhetővé váltak - írták.

Érdekesség, hogy a Telenornál nem csak az eddigi legtöbbet, hanem az eddig mért legtöbben is használták a mobilnetet szilveszterkor. Feltételezhető, ahogy az online zene streaming és tévészolgáltatások egyre inkább a napi szórakozás részévé válnak, úgy az idei, „otthoni” szilveszteri bulikban is nőtt az online szolgáltatások szerepe. Az online köszöntések, videó-party-k és zene streaming-szolgáltatások használata mind hozzájárult, hogy idén már 10x akkora mobilnet-forgalom szolgálta ki az igényeket mint 5 évvel ezelőtt szilveszterkor.

Szilveszterből az újévbe átlépve évről-évre az éjfél utáni órában indított hívások száma a legmagasabb, 7-10-szerese a megelőző és a következő órákban indított hívásoknak. Így volt ez idén is, amiből látszik, hogy sokan még mindig élőszóban szeretnek mielőbb boldog újévet kívánni távoli szeretteiknek, barátaiknak. Az idei szilveszteri időszakban előző évhez képest 20%-kal több beszédpercben fejezték ki gondolataikat a Telenor előfizetői.

Újév első napja a pihenésé, a hálózati forgalomból látható, hogy délelőtt 11 órakor már nem tabu a telefonálás: a szilveszteri évzárást követően január elsején 11 órakor figyelhető meg egy csúcspont a beszélt percek mennyiségében, az előző évhez képest idén 21%-kal több beszédpercben és átlagosan 12%-kal hosszabb hívásokban. A 11 órai kiugrás után mindkét vizsgált évben délután négy órakor figyelhető meg a következő hasonló csúcs a hanghívásoknál.

Az online csevegőalkalmazások sokoldalúsága és a hanghívás tartalmassága mellett az SMS továbbra is népszerű újévi köszöntési forma. Bár az éjféli SMS-ek darabszáma idén valamelyest elmaradt az előző évhez képest, az újév első délelőttjén most meghaladta az előző év ugyanezen napján küldött mennyiséget. Érdekesség, hogy a legnagyobb újévi SMS-forgalom a délelőtti órákban, 8 és 11 óra között zajlott: feltételezhető, hogy sokan ebben az időben és formában pótolták az elmaradt köszöntést, vagy ekkor válaszoltak a korábban SMS-ben kapott köszöntésekre.

A Telenor hálózatán évről-évre erősödő mobilnet-forgalom és az a trend, hogy a hanghívások hossza a korábbi évekhez képest növekszik, annak is köszönhető, hogy az utóbbi években egyre inkább elérhetővé váltak a jelentős adatmennyiséget, kvázi korlátlan mobilnet-élményt nyújtó adatmennyiséget és a korlátlan hanghívást biztosító tarifák.

A Telekom hálózatán a december 31-i és január 1-i napok mobil adatforgalma 14 százalékkal, a vezetékes adatforgalom 32 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Mindkét hálózaton az újév napján bonyolítottak nagyobb forgalmat az ügyfelek. Kitértek arra is: a szilveszteri SMS-forgalom évről évre csökken, azonban még mindig sokan választják az újévi jókívánságoknak ezt a formáját, mert közel 400 ezer SMS-t küldtek el a Telekom ügyfelei 2021 első fél órájában. Ugyanebben az időben 420 ezer hívást is indítottak a Telekom hálózatán, ezek jellemzően rövid hívások voltak.

Hozzászólások -
Vendég profilképe Vendég
{{comment.dateWrite}} Válasz
Válasz {{answer.dateWrite}}