Nevada sivatagában, Las Vegas-tól északra fekvő Virgin Hyperloop-pályán - a DevLoopon - November 8-án, vasárnap egyből két utas is utazott. Ezzel ők lehettek az első emberek a történelem során, akik hyperloopal utaztak, mely technológia akár 1000 km/h feletti végsebességet ígér.
A mostani teszt azonban jóval elmaradt ettől a sebességtől, Sara Luchian és Josh Giegel, a Virgin Hyperloop két alkalmazottja ugyanis csak 172km/h-s sebességgel utaztak az 500m hosszú tesztpályán. Ugyanakkor ez a sebesség is szédítő lehetett, ha hozzátesszük azt is, hogy ezt a sebességet 6,25 másodperc alatt érték el. Ez azt jelenti, hogy 0-ról 100 km/h-s sebességre 3.63 másodperc alatt gyorsultak fel - összehasonlításul, ez nagyjából egy Honda NSX, vagy egy Tesla Model 3, esetleg egy McLaren 675LT gyorsulásának felel meg, míg a német ICE 4-es vonatoknak ezen sebesség eléréséhez több mint 1 percre van szükségük.
A 2,5 tonna súlyú nagyjából 4 és fél méter hosszú Pegasus XP-2 kabin, melyben Giegelt és Luchiant utazott, a végleges változatú kabinok kicsinyített változata. A tervek szerint a végleges verziójú kabinokban majd 23 utas utazhat majd, akár 1080km/h-s sebességgel. A cég szerint már több mint 400 tesztet hajtottak végre a DevLoop-on, viszont eddig még soha nem tesztelték azt emberekkel. A Virgin Hyperloop vezérigazgatója, Jay Walder a mostani teszt után kijelentette:
"Még soha senki nem tett semmi hasonlót, amiről most beszélünk. Ez egy rendes méretű, működő Hyperloop, amely nemcsak vákuumkörnyezetben működik, hanem személyeket is szállít. Senki sem járt még ennek a közelében sem."
Kép forrása: The Verge
A teszt után az egyik utas, Josh Giegel az élményt egy versenyautóval hasonlította össze, és megjegyezte, hogy „Az első számú kérdés, amit a befektetőktől kapok: "Elég biztonságos-e ezt vezetni? Mindennapi emberek vagyunk, nem űrhajósok. Ez a teszt azt mutatja, hogy biztonságos" - majd arra bátorította az embereket, hogy ezt a hírt juttassák el a befektetőkhöz és az érdekelt önkormányzatokhoz. Sara Luchian, a fedélzeten tartózkodó másik utas alátámasztotta ezt az állítást, és kiemelte, hogy a menet sokkal gördülékenyebb volt, mint amire számított, illetve egy repülőgéppel ellentétben itt nem voltak olyan oldalirányú erők, amelyek miatt a kabin meginoghatott volna.
Kép forrása: The Verge
A Virgin Hyperloop az elmúlt néhány évben megduplázta a munkaerőt 300 főre, és több mint 400 millió dolláros támogatást gyűjtött össze. A fenti állítást alátámasztja a The New York Times beszámolójában arról ír, hogy több projekt már tervezés alatt áll: Az egyik pálya Indiában Pune és Mumbai-t kötné össze; egy másik Szaúd-Arábiában Jeddah és Rijád között vezetne, az USA-ban pedig Chicagót, Columbust, Ohio-t és Pittsburgh-t összekötő pályát terveznek.
Borítókép forrása: The Verge
Hozzászólások
-