Napjainkban egyre többet hallunk a linképítés fontosságáról, ami a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás egyik alappillére. Most utánajártunk, vajon miért kell ennyire komolyan venni a feladatot, és milyen hatással van az online jelenlétünkre.
Bizalomépítés internetes módon
Mielőtt még nagyon előreszaladnánk, tisztázzuk, hogy mit is jelent a keresőoptimalizálás, azaz a SEO. A keresőoptimalizálás alatt mindazokat a tevékenységeket értjük, amelyeket azért teszünk, hogy a weboldalunk minél előkelőbb és kitüntetett pozícióba kerüljön a keresőmotorok találati listáján. Idehaza a Google-n van a fókusz, mert a felhasználók nagyarányú többsége ezt a keresőt használja.
De mégis, hogyan jön képbe a linképítés? Tehetjük fel a kérdést. A SEO alapvetően három fontos területre bontható fel:
- technikai;
- on-page, vagyis az oldalon belüli tartalom optimalizálása;
- és az off-page, azaz az oldalon kívüli szignálok erősítése.
Az utóbbi közé sorolható a linképítés is, amelynek elsődleges célja, hogy a honlapunkra mutató hivatkozásokkal növeljük a bizalmat a Google szemében. A keresőóriás algoritmusai viszont rendkívül fejlettek, ezért sem utolsó szempont, milyen módon történik a linképítés, avagy a linkszerzés.
Hogyan történjen a linképítés?
Ha megértettük, hogy miért lényegesek a weboldalunkra mutató hivatkozások, akkor lépjünk egyet tovább. A hangsúly sokkal inkább a minőségen, mintsem a mennyiségen van. Az sem árt tudnunk, hogy a gyenge minőségű linkek kifejezetten ártóak tudnak lenni.
A honlapunk hírét érdemes úgy vinni az internet világában, hogy amögött egy jól átgondolt és megtervezett stratégia van. Nem szerencsés, ha egyes időszakokban kiugró mennyiségű linket szerzünk a weblapunknak, máskor pedig a nullával egyenlőt.
Fő a változatosság – tartja a közismert mondás, ami itt is igaz. Nem mindegy, hogy milyen anchor text-tel, azaz horgonyszöveggel hivatkoznak más oldalak a miénkre. Gyanúra adhat okot, ha a honlapunk bejövő linkjeit kizárólag ugyanazzal a szöveggel tüntetik fel.
Törekedjünk arra, hogy a linkeket természetes úton szerezzük. Persze tudjuk, hogy ez kicsit a sült galamb esete, viszont nagyszerű, hiánypótló tartalommal nem lehetetlen. Az infografikák, értékelések és vélemények, interjúk, egyedi statisztikák és adatok, valamint a saját kutatások eredményei tökéletes hivatkozási alapok lehetnek az interneten.
Nem minden a linképítés
Olvasni olyanokat, hogy „kell néhány jó link, majd attól javulnak a helyezések”, de ez önmagában nem állja meg a helyét. Ahogyan a fentiekben is írtuk, a linképítés csak egyik terület a három közül. A sikeres keresőoptimalizálás részeként nem feledkezhetünk meg a megfelelő technikai beállításokról, valamint a felhasználókat szem előtt tartó tartalomról sem. Először nézzük meg, hogy melyek a legfontosabb technikai szempontok:
- feltérképezhetőség;
- gyors oldalbetöltés;
- duplikált tartalmak mellőzése;
- kannibalizáció kerülése;
- SSL titkosítás;
- reszponzív, mobilbarát kialakítás;
- oldaltérkép;
- strukturált adatok.
Most, hogy lefektettük a SEO szempontjából kritikus technikai beállításokat, vegyük sorra, melyek a tartalom legfontosabb elemei:
- keresőoptimalizált szövegírás;
- vizuális tartalmak;
- kulcsszavak;
- meta címek és leírások;
- kimenő és belső linkek.
Végezetül ne felejtsük el, hogy a keresőoptimalizálás egy valódi maratonfutás, tehát hónapokba vagy akár évekbe telhet, hogy eredményeket érjünk el.
Hozzászólások
-