Értesítés, hogy le ne maradj semmiről! Iratkozz fel és értesülj azonnal a legfrisebb tartalmakról! Nálunk te döntöd el, miről kérsz értesítést! Feliratkozok Többet szeretnék megtudni
Hírek

Megvan a Disney+ 73 milliomodik előfizetése

A Disney a járvány miatt veszteségeket szenvedett el a vidámpark-részlegében, de úgy tűnik, hogy a befektetők jelenleg nem ezzel törődnek.

A Disney csütörtökön bemutatott negyedéves jelentésében a bevételek 82 százalékos csökkenéséről számolt be, amely a koronavírus által egyre csak növekvő vidámpark-részleg jelentős veszteségeinek és a főbb filmkiadások elhalasztásának következménye - írja a new York Times.

Ugyanakkor a befektetők bíznak abban, hogy a Disney vidámparkos bevételei a COVID-19 vakcina nem túl távoli jövőben való megjelenése után újra szárnyra kaphatnak.

Ugyanakkor streaming téren jól teljesített a vállalat: A Disney+ szolgáltatásának október 3-án 73,7 millió előfizetője volt, így mindössze 11 hónap alatt már meg is haladta az eredeti ötéves cél értékét. A szintén Disney tulajdonú Hulu pedig 36,6 millió előfizetővel büszkélkedhet, ami 27 százalékkal több, mint amennyi egy évvel korábban volt, míg az ESPN streaming szolgáltatás 10,3 millió előfizetőnél tart, mellyel megháromszorozva az egy évvel korábbi számot.

Ráadásul a Disney a tervei szerint hamarosan bemutatja a Star nevű rendszerét, mely a Hulu Amerikán kívüli változata lesz, amely olyan nagy gyártók tartalmait fogja elhozni, mint az ABC, az FX, a Freeform, a Searchlight vagy a 20th Century Studios.

Bár az előfizetők száma jelentősen növekedett, de a streaming még nem jövedelmező a Disney számára.Olyannyira nem, hogy a cég ebből származó veszteségei összesen 580 millió dollárt tettek ki ebben negyedévben. Elemzők szerint ez még sokáig így is marad, hiszen a várakozások szerint a Disney+ csak 2024-re fog nyereséget elérni.

A straming szolgáltatók között ugyanakkor a verseny egyre kiélezettebbé vált az elmúlt időszakban az egész világon, és ez különösen igaz az amerikai piacra: A régi szereplők mellett, mint a Netflix vagy az Amazon Prime Video, ott vannak a mostanában megjelent szolgáltatások, mint HBO új szolgáltatása, a HBO Max, a CBS All Access, mely nemsokára új néven, Paramount+-ként folytatja, a Peacock, az Apple TV, akik dollármilliárdokat öntenek az eredeti tartalmak gyártásába.

Az elemzők szerint a sikerhez Disney+-nak még több előfizetőt kell szereznie, melyhez még több egyedi tartalom szükséges. Ez utóbbit nem segíti, hogy egyes sorozatok és filmek gyártása késést szenvedett el a világjárvány miatt. Ennek ellenére a „Soul” című Pixar-film mozik helyett december 25-én a Disney+-on tartja a premierjét.

"Egyértelmű számunkra, hogy az új tartalom hoz új előfizetőket" - mondta Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója. Elmondta, hogy „nagyon elégedett” a közelmúltbeli „Mulan” premierével kapcsolatban, amelyet szeptemberben a Disney+-on tettek 30 dolláros felárért elérhetővé. Elmondta azt is, hogy több Disney-film bemutatását tervezik ilyen módon megoldani, ezzel pótolva a mozik bezárása miatti bevételkiesést.

Összességében a Disney nettó vesztesége a negyedévben 710 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 777 millió dolláros nyereséggel.

A Disney+ magyarországi elindulásával kapcsolatban jelenleg sincsenek biztos információk, de várhatóan 2021 során válik nálunk elérhetővé a szolgáltatás.

  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for Hungarian → Hungarian...
       
    • Create a new word list...
  • Copy
Oszd meg másokkal is:
vmarci21 profilképe
Veszter Márton @vmarci21 Weblap fejlesztő, az IntoMedia tagja. PHP, JavaScript és MySql témák mellett érdekli a Windows, Linux disztribúciók, Android fejlődése, az IT biztonság, és az újdonságokat felmutató IT termékek.
Hozzászólások -
Vendég profilképe Vendég
{{comment.dateWrite}} Válasz
Válasz {{answer.dateWrite}}