Értesítés, hogy le ne maradj semmiről! Iratkozz fel és értesülj azonnal a legfrisebb tartalmakról! Nálunk te döntöd el, miről kérsz értesítést! Feliratkozok Többet szeretnék megtudni
Hírek

Megtudtuk: Ezért tűnt el a XiaomiEurope weboldal és az Aréna Mall Mi Store

Két héttel korábban egyes fórumokban megjelentek információk, miszerint eltűnt az ARENA Mall-ban található MI Store üzlet, majd utána a weboldal is „karbantartás” alá kapcsolt.

Bár a cég nem részletezi mi történt, mi utánajártunk.

Ki üzemeltette a céget, hivatalos forgalmazó volt?

Egy „Mihome Kft.” által bejegyzett cégről van szó. A Xiaomi-tól kaptak engedélyt helyi, azaz fizikai MI Store üzemeltetésére még 2019-ben. Ehhez pedig számos minőségi kritériumnak kell megfelelni, amin eleinte át is ment az egész cég és üzlet.

Mi történt?

2019 október 12.-én nyílt a fizikai áruház az Aréna Mall-ban, majd nem sokkal később elindult a xiaomieurope.hu és xiaomieurope.com webshop is, egy teljesen más cég alatt (MI Tech Magyar Kft.), viszont az „üzemeltetők” egy családhoz köthetőek.

A xiaomieurope „nyitás” előtt nem kapott „xiaomi authorized reseller” engedélyt a Xiaomi-tól, így az Aréna Mall-i üzletükbe szánt termékek egy részét átcsoportosították a weboldal raktárába (ezzel biztosítva a rendeléseket és a készülékek szállítását), így ezeket szállították le a vásárlók felé.

Ráadásul Webshop-nak konkrét nyilvántartási száma sem volt közel 1,5 éven keresztül, emellett pedig szabálytalanul használták a footer copyright jelzést is.

Ennek köszönhetően pedig április elején a Xiaomi jelezte az ügyvezetők felé, hogy a Mihome Kft-nek továbbá nem adják meg a „xiaomi authorized reseller” címet és nem engedélyezik a „Mi Store” üzemeltetését. A xiaomieurope, azaz Mi Tech Magyar Kft. pedig alapból nem fog zöld utat kapni az értékesítésre.

Tehát az üzletpolitika teljesen összeférhetetlen volt a Xiaomi értékrendjével, amit nem is csodálunk, hiszen meg lehet nézni különböző céginformációs adatokat is a két cégre, illetve a számlák és garanciális ügyintézések sem voltak megfelelőek az elvárásoknak.

Érdeklődtünk a NAV-nál is az üggyel kapcsolatban, de választ még nem kaptunk. Érkezése esetén frissítjük a cikket.

Tehát ki fog nyitni újra a Webáruház vagy fizikai áruház?

Nem tartjuk valószínűnek.

bykewix profilképe
Polgár Zoltán @bykewix Webdesigner, Windows specialista. Szeretem a különböző új technológiákat és a környezetvédelmet.
Hozzászólások -
Vendég profilképe Vendég
{{comment.dateWrite}} Válasz
Válasz {{answer.dateWrite}}