1. Főoldal
  2. Cikkek
  3. Hírek
  4. Megszerezte a vezetést a kínai okostelefon piacon a Huawei

Megszerezte a vezetést a kínai okostelefon piacon a Huawei

Hírek

Megszerezte az első negyedévben a vezetést a már csak szerény mértékben növekvő kínai okostelefon piacon a Huawei az OPPO cégtől az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat csütörtöki jelentése szerint.

Az első negyedévben 104,1 millió okostelefont értékesítettek Kínában, mindössze 0,8 százalékkal többet, mint 2016 első negyedévében. A piacot uraló öt legnagyobb vállalatból azonban csak három, a Huawei, az OPPO és a vivo tudta növelni az eladásait az első negyedévben, a két másik, az Apple és a Xiaomi nem, mint ahogy az összes többi gyártó sem. Az öt legnagyobb gyártó a kínai okostelefon piac több, mint 70 százalékát uralja. Az öt vezető márka között csak egy külföldi van, az Apple.

A 0,8 százalékkal növekedő okostelefon piacon a legnagyobb mértékben, az egy évvel korábbihoz képest 25,5 százalékkal a Huawei növelte az eladásait, így 20,8 millió készülék értékesítésével 20,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az előző negyedévi 16,8 százalék és az egy évvel korábbi 16,0 százalék után.

Az OPPO "mindössze" 19,5 százalékkal növelte eladásait az első negyedévben, ami csak a rangsorban a második helyet biztosító 18,2 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elegendő. Az OPPO piaci részesedése 2016 negyedik negyedévében 18,1 százalék, az elsőben pedig 15,3 százalék volt.

A piaci rangsorban harmadik vivo 7,6 százalékkal növelte eladásait és 14,1 százalékos részesedést szerzett meg az első negyedévben az egy évvel korábbi 13,2 százalék után.
A negyedév nagy vesztese az Apple, eladásainak 26,7 százalékos csökkenésével. Piaci részesedése 9,2 százalékra csökkent 12,7 százalékról.

A Xiaomi 9,0 százalékos piaci részesedéssel áll az ötödik helyen. Eladásai 7,5 százalékkal csökkentek.
Az összes többi gyártó eladásai együttesen 9,6 százalékkal csökkentek az első negyedévben, piaci részesedésük 29,6 százalékra zsugorodott 33,0 százalékról.

Világszinten az idei első negyedévben a Huawei mobil hálózati berendezés gyártó konszern fogyasztói üzletága 21,6 százalékkal 34,55 millióra növelte okostelefon eladásait.
Forrás: MTI

vmarci21 profilképe
Veszter Márton @vmarci21 +538 Weblap fejlesztő, az IntoMedia tagja. PHP, JavaScript és MySql témák mellett érdekli a Windows, Linux disztribúciók, Android fejlődése, az IT biztonság, és az újdonságokat felmutató IT termékek.
1 hozzászólás
Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy Regisztrálj!
Nem semmi, hogy mekkora számokról van szó és az egészben mennyi pénz lehet. Egyszer kíváncsi lennék, hogy milyen reklámokkal tudják ott átcsábítani az embereket.
2017.05.07 10:29