Nem csak Amerikában és Európában, hanem Kínában is az Apple uralja az okostelefon profitot - derül ki a Counterpoint Research elemzéséből.
A kutatócég elemzői szerint 2021 októberéig az iPhone 13 eladásai 46%-kal nőttek, miközben összességében a teljes kínai okostelefon-piac mindössze 2%-kal nőtt.
"Az Apple többet is nyerhetett volna, ha nincs készlethiány, különösen a Pro verziók esetében" - mondta a kutatást vezető Tarun Pathak. "De még így is sokkal jobban kezeli az ellátási problémáka az Apple, mint más gyártók".
Az Apple-val ellentétben az évekig megdönthetetlennek tűnő korábbi csúcstartó, a Huawei már mindössze a kínai piac 8%-át tudhatja magáénak.
"A piaci dinamika októberben ismét megváltozott, és 2015 decembere óta először az Apple lett a legnépszerűbb telefon-gyártó" - folytatta Pathak. "Ezt az iPhone 13-as sorozat sikere okozta, amelyet ráadásul olcsóbban dobtak piacra Kínában, mint amennyibe az iPhone 12-es sorozat került".
Kína okostelefon-eladásai 2021 októberében (Forrás: Counterpoint Research)
A jelentésben azomban külön felhívták a figyelmet arra, hogy a hiányok miatt az Apple-nek is nehézséget okoz, hogy elegendő iPadet és iPhone-t tudjon gyártani a kereslet kielégítésére Ázsiában.
Hozzászólások
-