Értesítés, hogy le ne maradj semmiről! Iratkozz fel és értesülj azonnal a legfrisebb tartalmakról! Nálunk te döntöd el, miről kérsz értesítést! Feliratkozok Többet szeretnék megtudni
Hírek

Már fővonalon is közlekedett önvezető mozdony

A Francia Nemzeti Vasutak (SNCF) által vezetett konzorcium sikeresen közlekedtetett le egy mozdonyt, valós fővonali körülmények között.

Az északkelet-franciaországi Longwy és Longuyon közötti 18 km-es távot tette meg egy Prima BB 27000 mozdony, önvezető üzemmódban - számolt be róla a railjournal.com.

A járművön természetesen még tartózkodott sofőr, viszont a teszt alatt nem volt szükség arra, hogy beavatkozzon a jármű mozgásába: az önállóan képes volt gyorsulni és fékezni.

A tesztre október 29-én került sor, mely egy kulcsfontosságú lépés volt az SNCF Autonomous Train projekt életében, amelyet az Alstom, a Capgemini Group leányvállalata, az Altran, az Apsys, a Hitachi Rail és a Railenium indított el még 2018-ban. A mostani tesztig való eljutás több mint 100 ember munkája, amely magában foglalta a számítógépes rendszer tervezését, a kábelezést és a szoftver fejlesztését is.

A projekt következő szakaszában az SNCF azt tervezi, hogy 2021 végére már egy vonatot fog tudni üzemeltetni a hagyományos jelzéssekkel ellátott vasútvonalon, anélkül, hogy az infrastruktúrát ehhez át kéne alakítani.

Bár a teszt sikeresen lezajlott, de még további munkák szükségesek a teljesen autonóm működéshez, így a különféle funkciók fejlesztése továbbra is zajlik, például az akadályok észlelése és a környezet figyelemmel kísérése érdekében. A szükséges funkciók fokozatos fejlesztése, és az autonómia szintjének növelése érdekében a fejlesztést 12 szakaszra bontották, melynek végére, 2023-ra  egy teljesen autonóm prototípus működtetését tervezik.

Az SNCF szerint az autonóm vonatok számos előnnyel járnak, beleértve a megnövekedett kapacitás jobb kiszolgálásának lehetőségét, valamint az optimálisabb energiafelhasználás miatti környezetbarátabb közlekedési lehetőséget.

"A közös projektünk a kulcsfontosságú lépésen jutott keresztül" - mondja Luc Laroche, az SNCF Autonóm Vonat projekt igazgatója. „Ez siker. Az elmúlt két év során a partnereinkkel végzett kutatások és tesztek lehetővé tették számunkra, hogy gyors előrehaladást érjünk el az autonóm vonat felé, és lépésről-lépésre legyőzzük a technikai akadályokat. Munkánk célja a vasúti közlekedési mód versenyképesebbé tétele, ami hozzá fog járulni egy környezetbarátabb közlekedési mód kialakításához.”

vmarci21 profilképe
Veszter Márton @vmarci21 Weblap fejlesztő, az IntoMedia tagja. PHP, JavaScript és MySql témák mellett érdekli a Windows, Linux disztribúciók, Android fejlődése, az IT biztonság, és az újdonságokat felmutató IT termékek.
Hozzászólások -
Vendég profilképe Vendég
{{comment.dateWrite}} Válasz
Válasz {{answer.dateWrite}}