A Google az éves fejlesztői konferenciáján, az I/O-n rántotta le a leplet a legnagyobb videómegosztó oldal újdonságai elől - és bár próbálkozott a Google, mégsem sikerült olyan újdonságot mutatniuk ami kipróbálásáért rohannánk sorban állni. Sőt bármennyi szó is esett az YouTube-ról összesen csak 2 újdonságról beszélhetünk. Lehet hogy már nem lehet újat mutatni a videómegosztásban?
A Google által hosszú ideig bemutatott egyik óriási újdonság a Super Chat nevet kapta. Ezt a lehetőséget élő videóknál fogjuk használni, működése pedig nagyon egyszerű: pénzért cserébe üzenetünket a YouTube kiemeli a videót közvetítő(k) számára a többi üzenet elé, és mellé feltünteti hogy mennyit is szántunk az üzenetünkre. Természetesen nem arról van szó hogy a Google számára fizetünk a kommentünk kiemeléséért, hanem ez az összeg szerencsére a videókészítők számára jut el - bár vélhetően a Google is fog belőle valamennyi pénzt kapni.
Üzenetünk kiemelése azonban nem végleges, új fizetett üzenet érkezése esetén a miénk eltűnik a klasszikus üzenetfolyamban, bár arra alkalmas így is hogy a videó készítői nagyobb eséllyel elolvashassák az üzenetünket. Lényegében tehát a "YouTuber-ek" számára nyitott a Google egy adakozási lehetőséget, amely összeg mellé üzenetet is küldhetünk számukra.
Talán még nagyobb újdonság hogy mostantól TV-n is lehetőségünk van 360°-os videók megtekintésére. Ki ne hagyná ki az élményt, hogy egy távirányító gombjait nyomkodva irányíthassa hogy merre szeretne egy videóban nézni? Néhány esetben hasznos lehet, de mégsem akkora újdonság ez, hogy több mint 5 percen át ezt mutassa be a Google - pedig pontosan ez történt.
A Google egyébként a YouTube számait is megosztotta velünk, amiből kiderült hogy naponta 1 milliárd órát töltünk videózással - vagy is nyilván nem mi egyedül, hanem az összes ember a világon.
Megtudhattuk azt is hogy a TV készülékeken megtekintett videók száma 90%-al nőtt, és hogy félmilliárd mobil eszközön használjuk a YouTube-t - vagy is ez esetben sem mi, hanem összesen az emberek.
Hozzászólások
-