Múlt hét elején a Netflix közzétette a 2020 harmadik negyedévéről szóló jelentését, melyben a legtöbb mutatóban a vártán gyengébb eredményről számoltak be.
Előfizetők számában 2.2 millió új előfizetőt tudott megszólítani a streaming platform, mely alacsonyabb a várt 2.5 milliós számtól. Régiók szerint is megnézve a számokat az látszik, hogy egyedül az ázsiai régióban sikerült megközelíteni a várt értéket, míg máshol nagyjából csak feleannyi új előfizetőt sikerült meggyőzniük, mint amennyit eredetileg terveztek. A dokumentumban külön megemlítik Dél-Koreát és Japánt, ahol két számjegyű növekedést sikerült elérniük.
Régió | Új előfizetők száma | Wall Street előjelzés |
USA és kanada | 180,000 | 260,000 |
Európa, Közel-Kelet és Afrika | 760,000 | 1,25 millió |
Latin Amerika | 260,000 | 705,000 |
Ázsia, csendes-óceán | 1,01 millió | 1,10 mllió |
A 3. negyedév elején bemutatott tartalmakat tekintve a The Umbrella Academy (Az Esernyő Akadémia) és a Lucifer (Lucifer az Újvilágban) bizonyult a legnézettebbnek, melyet 28 nap alatt 43, illetve 38 millióan néztek meg. A szeptember közepén bemutatott Ratched című thriller az első négy hétben 48 millió megtekintést ért el.
Nem angol nyelvű tartalmak közül a mexikói Oscuro Deseo (Bűnös vágy) című sorozat érte el a legjobb eredményeket globálisan, míg az ázsiai régióban több helyi megjelenésnek is sikerült sikereket elérnie.
A negyedévben sikerült megdöntenie a cégnek a legnézettebb dokumentumfilmek rekordját is, ráadásul egyből 2 címmel is, így az American Murder: The Family Next Door és a The Social Dilemma (Társadalmi dilemma) filmek tudhatják magukénak a valaha volt legnézettebb Netflix dokumentumfilm címét, az első 28 napban elért 52 millió és 38 millió megtekintéssel.
Netflix gyártású filmek tekintetében a The Old Guard (A halhatatlan gárda) 78 millió megtekintést tudhat magának a megjelenéstől számított első 4 hétben, míg romantikus filmek közül a Kissing Booth 2 (A csókfülke 2) 66 millió háztartást tudott meggyőzni ugyanennyi idő alatt.
Akciófilmekben a Project Power (Project Power: A por ereje) lett a legnépszerűbb, 75 millió megtekintéssel, míg szeptember sztárja az Enola Holmes című film volt, melyre 76 millióan voltak kíváncsiak a megjelenését követően.
Nem Netflix által gyártott tartalmakból Schitt’s Creek és a Lucifer korábbi évadjai tudtak nagyobb sikert elérni, illetve az eredetileg YouTube-n megjelent Cobra kai-nak 50 milliós elérést sikerült felmutatnia.
A jelentés alapján a streaming szolgáltató még mindig jelentős versenyben van a klasszikus kábeltv csatornákkal, és a felhasználói tartalmakra épülő szolgáltatók - mint amilyen a YouTube vagy a TikTok - is jelentős versenyben vannak a nézők videónézésre szánt idejéért.
Ezek mellett az amerikai és nyugat-európai piacon a Netflixnek már a HBO Max-al és a Disney+-al is versenyeznie kell, melyek közül különösen az utóbbi fájhat a Netflixnek, hiszen a Disney rengeteg tartalmát előtte a Netflixen tett elérhetővé, és megjelenésével gyorsan elkezdte átrendezni az amerikai streaming-piacot.
A Netflix kiemelte a nem angol nyelvű lokalizáció és tartalomgyártás fontosságát is, melyen belül is jelentős rész szól az indiai piacról, ahol India legnagyobb mobilszolgáltatójával, a Reliance Jio-val együttműködve speciális előfizetési konstrukciót indítottak el, illetve bevezetnek a Netflix számára új, de a helyi piacon gyakran alkalmazott fizetési megoldásokat is. Ezek mellett jó hír az indiai tartalmak szerelmeseinek, hogy tervek szerint jelentős összegeket költenek majd el indiai filmek és sorozatok gyártására is.
A 3. negyedév főbb pénzügyi adatait tekintve a Netflix bevétele 6,4 milliárd dollár volt, mely egy kicsit magasabb, mint a Netflix által előzetesen várt 6,33 milliárd dollár, viszont az egy részvényre jutó eredmény 1,74 dolláros értékkel jelentősen elmarad az előjelzett 2,09 dollártól.
Hozzászólások
-