Az év elején bevezetett rendelet szerint feltöltőkártyás mobiltelefonnal rendelkezőknek Július 1-éig kell elvégezniük az adategyeztetést. Ha ez nem történik meg, akkor az előfizetésük, így a telefonszámuk is megszűnik. Az adategyeztetésre tehát még másfél hónap maradt, megnéztük hogyan állanak a szolgáltatók a tejékoztatással és az egyeztetés véghezvitelével.
Telekom
A Telekom weboldalán már év eleje óta elérhetőek tejékozató anyagok, mely fojamatosan újabb információkkal bővűlt, és egyre áttekinthetőb lett. Múltkori cikkünk óta elérhetővé vált az Online adategyeztetés is, így interneten át, néhány perc alatt elvégezhető a művelet.
Telenor
A Telenor múltkori cikkünk írásakor még azt a tájékoztatást adta ügyfeleinek, hogy jelenleg nincs szükség semmilyen lépésre ahoz, hogy a feltöltőkártyás előfizetés ne szűnjön meg. Azóta itt is elérhetővé vált egy részletesebb tájékoztató anyag, és itt is lehetőség lett az Online adategyeztetésre, tehát itt is elég néhány kattintás és adat megadása a művelethez.
Vodafone
Kerestük a Vodafone közösségi oldalain és weboldalán is a tájékoztató anyagukat, de mivel ezt még mindig nem találtuk meg, ezért a céghez fordultunk segítségért, ahonnan a következő választ kaptuk:
"A Vodafone Magyarország folyamatosan egyeztet az érintett szervekkel, hogy az ügyfelek kényelmét szem előtt tartva a lehető legjobb megoldás szülessen. [...] Adategyeztetésre minden prepaid SIM kártya esetében szükség van, melyet személyazonosító okmányokkal a telefonos ügyfélszolgálaton, személyesen az üzletekben, valamint hamarosan online felületen is lehet intézni. Az adategyeztetésről minden információt megtalálnak az ügyfelek a www.vodafone.hu/adategyeztetes oldalon. A Vodafone mindent megtesz azért, hogy egyetlen olyan ügyfelének se szűnjön meg a szerződése, aki önhibáján kívül nem tudta az adatait egyeztetni."
Mi történik ha 10-nél több SIM kártyával rendelkezel?
A Vodafone tájékoztatása szerint "A 10-nél több prepaid SIM kártyával rendelkező ügyfelek március, április és május folyamán SMS értesítést kaptak, nekik legkésőbb június 30-ig kell nyilatkozniuk arról, hogy melyik 10 kártyát akarják megtartani. A nyilatkozatot a telefonos ügyfélszolgálaton, vagy személyesen a Vodafone üzletekben lehet megtenni. Amennyiben valaki nem a saját nevére szóló prepaid SIM kártyát használ, akkor a kártyát az eredeti tulajdonostól történő elidegenítést követően a Vodafone üzletekben új szerződés megkötésével veheti a nevére."
A Telenor weboldalán azt írja hogy "A jogszabályváltozás szerint egy lakossági előfizető maximum 10 feltöltőkártyás telefonszámmal rendelkezhet, ezért az adategyeztetést is maximum 10 telefonszámra tudod elvégezni. 2017.07.01. napján megszűnnek azok a telefonszámok, amelyekre nem teljesül eredményesen az adategyeztetés."
A Telekom weboldalán pedig azt írják, hogy "Egyéni előfizetőknek szolgáltatónként maximum 10 db, üzleti előfizetőknek maximum 50 db aktív, hangszolgáltatásra alkalmas feltöltőkártyás SIM-jük lehet. A kizárólag internetezésre használható SIM-kártyák (pl. Net&Roll) ellenben nem számítanak bele a 10 és 50 db-os mennyiségbe. Korlát feletti számú előfizetés esetén 2017. június 30-ig üzleteinkben nyilatkoznod kell arról, hogy mely előfizetéseidet kívánod megtartani. Azok az előfizetői szerződések, amelyekről nem nyilatkozol, illetve amennyiben egyáltalán nem nyilatkozol, úgy az összes előfizetésed megszűnik 2017. július 1-jén."
Mi a teendő más szolgáltatók esetén?
Magyarorszáon jelenleg ez a 3 mobilszolgáltató érhető el, így más előfizetésed is ezek közül valamelyik szolgáltatóhoz tartozik. A Telekom ezt írja: "Felhívjuk a figyelmedet, hogy a MOL mobile és blue mobile esetében is a Magyar Telekom a szolgáltató, így a MOL mobile vagy blue mobile előfizetések is beleszámítanak a jogszabály által előírt korlátba."
Hozzászólások
-