Ahogy a világ az elmúlt év során otthonába zárkózott, megnőtt a „saas”, azaz a szolgáltatott szoftverek iránti érdeklődés is. Számos cég alapult, hogy szolgáltatásokként kínáljanak szoftveres megoldásokat az emberek számára, ami egy igazán élénk és versenyszerű mezőnyt teremtett a szoftverpiacon.
Ha szeretnéd cégedet kiemelni buzgó versenytársaid közül, akkor értelemszerűen online marketingre – tehát például SEO-ra, és egyéb technikákra – lesz szükséged ehhez. Lássuk, hogy mikre érdemes odafigyelned!
- Kínálj részletes csomagárakat
Az ügyfelek szemében az ár az egyik legfontosabb szempont, amikor a különböző opciók között válogatnak. Fontos tehát, hogy árképzésed átlátszó és érthető legyen. Ne felejts el egy listát is mellékelni az ár mellé mindarról, amit ezért a pénzért kapni fognak, hogy pontosan tudják, milyen ár/érték arányra számíthatnak.
Sok saas cég többféle (általában három) csomagot is kínál, amelyek különböző árkategóriákat képviselnek, és ezzel arányosan egyre több funkciót kínálnak. Helyezd egymás mellé ezeket (pl. oszlopokként), és ábrázold egyértelműen, hogy melyik csomag milyen áron mit tartalmaz. Ezzel megkönnyíted érdeklődőid dolgát, akik így könnyebben tudnak majd választani, és nem hagyják ott ajánlatodat csak azért, mert nem látják át az opciókat.
- Alkalmazz keresőoptimalizálást
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO célja, hogy webhelyed minél több felhasználónak jelenjen meg a Google és más keresőmotorok legelső találatai között. Ez nagyon fontos, hiszen az emberek általában a Google első néhány találatát nézik csak meg, és a többire alig fordítanak figyelmet.
A SEO egy költséghatékony marketingstratégia, ami ugyan hosszútávú odafigyelést igényel, de temérdek érdeklődőt képes webhelyedre vonzani, ráadásul nagyon kedvezően is megtérül (olcsóbb, mint hónapokig hirdetéseket futtatni a keresőkben).
- Kínálj ingyenes próbaverziót
A mai digitális világban az emberek hozzászoktak, hogy a szolgáltatásokként kínált szoftvereket díjmentesen is kipróbálhatják, hogy eldönthessék, előfizetnek-e rájuk. Ha tehát úgy ügyfeleket szeretnél szerezni, akkor ingyenes próbaverziót kell kínálnod szoftveredből.
Ha elég jó, amit kínálsz, és az emberek tényleg hasznosnak vélik, akkor sokkal magabiztosabban előfizetnek majd rá!
- Biztosíts egyszerű regisztrációt
Ha van még valami, amihez a modern felhasználók hozzászoktak, az az egyszerű használat. Az emberek sokkal valószínűbb, hogy elvégeznek egy műveletet, ha akadálymentesen és gyorsan megtehetik ezt. Jó példa erre a regisztrációs felület, amely könnyedén eltántoríthatja az érdeklődőket, ha túl sok személyes adatot kér be tőlük.
Habár egy saas cégnek ezt bizonyára nem kell külön megjegyezni, azért megemlítenénk, hogy a regisztrációs űrlapnak mobileszközökön is tökételesen kell működnie. Továbbá ügyelj arra, hogy rendszeresen elhelyezz egyértelmű felhívásokat a folyamat során, nehogy a felhasználó figyelmét valami más vonja el.
- Próbálj ki egy PPC kampányt
Habár a fent említett SEO alapszükséglet az online marketingben, egy kis fizetett forgalom sosem árthat (különösen, ha nehéz bejutni a legjobb organikus pozíciókba). A PPC (pay-per-click) hirdetések kiemelt láthatóságot biztosíthatnak hivatkozásaid számára a keresőmotorok találati oldalain, hogy még több érdeklődő felhasználó figyelmét hívhasd fel kínálatodra.
Ehhez persze fontos, hogy ismerd ideális ügyfeleid szükségleteit, problémáit, illetve keresési szokásait, hogy kifejezetten rájuk szabhasd PPC kampányaidat.
- Vess be tartalommarketinget
A tartalommarketing egy nagyszerű módszer az új saas ügyfelek megszerzésére. Lényege, hogy olyan hasznos, értékes tartalmakat kell publikálnod webhelyeden (például blogodon), amelyek megoldásokat kínálhatnak ideális ügyfeleid problémáira. Ezzel (illetve kellő keresőoptimalizálás után) a Google szívesebben mutogatja majd webhelyedet azoknak a felhasználóknak, akik ilyen jellegű kérdésekkel fordulnak a keresőmotorhoz.
- Kínálj pazar ügyfélélményt
Az ügyfeleket nem csak megszerezni kell, hanem megtartani is. Erre csak akkor lesz bármilyen esélyed, ha első osztályú ügyfélélményt kínálsz nekik a regisztrációt követően. Ezt többféleképpen is megteheted - például személyre szabhatod szolgáltatásaidat minden ügyfeled számára.
Küldj például személyre szabott emailt a frissen regisztrált felhasználóknak, és kínálj élő chat opciót webhelyeden, hogy azonnali segítséget nyújthass ügyfeleidnek, ha kérdésük lenne.
Hozzászólások
-