Az e-mail marketing talán a legkisebb ráfordítással bevezethető marketing eszközök egyike. Nulla költséggel és minimális időbefektetéssel belevághatsz az adatbázisod építésébe és az e-mailes kommunikációba.
Az e-mail marketing talán a legkisebb ráfordítással bevezethető marketing eszközök egyike. Nulla költséggel és minimális időbefektetéssel belevághatsz az adatbázisod építésébe és az e-mailes kommunikációba.
Egy rendkívül költséghatékony eszközről van szó, amelyet semmiféle algoritmus nem szabályoz és úgy kommunikálhatsz akár több tízezer emberrel, hogy egy szoftver havidíján kívül más költséged nem lesz.
Mi is az az e-mail marketing?
Az e-mail marketing olyan e-mailen keresztüli kommunikációt jelent, melyet azért végzel, hogy támogasd az üzleti céljaid megvalósulását.
Bővebben kifejtve ez azt jelenti, hogy valamilyen eszköz segítségével (leginkább a weboldalad segítségével) begyűjtöd a felhasználók e-mail címét és egyéb elérhetőségeit. Ebből egy listát építesz, majd a lista tagjainak különféle üzeneteket küldesz, azzal a céllal, hogy informáld, edukáld és konverzióra (pl.: vásárlásra) bírd őket.
Nézzük lépésenként, hogyan is érdemes belekezdeni.
Első lépésként ki kell választanod egy megfelelő e-mail szoftvert. Ez lesz segítségedre abban, hogy kezeld a feliratkozók listáját és e-maileket tudj küldeni a lista tagjai számára.
Kezdők számára a MailerLite nevű szoftvert szoktam ajánlani, ez 1000 feliratkozóig és/vagy 12000 havonta kiküldött e-mailig teljesen ingyenes, ezeket a korlátokat átlépve is csak néhány ezer forint havonta, szóval a webes költségeidet nem fogja túlzottan megnövelni. Eggyel komolyabb kategóriát képvisel az ActiveCampaign nevű szoftver. Ez szokott a következő lépcső lenni azok számára, akik kiaknázták a MailerLite adta lehetőségeket.
Ha megvan a szimpatikus szoftver, akkor következő lépésként el kell kezdenünk felépíteni a feliratkozói adatbázisunkat. Ez a lista tartalmazza a feliratkozók összes megadott elérhetőségét és az olyan jellemzőket, mint hogy melyik levelet és hányszor nyitották meg, vagy kattintottak-e egy levélben található linkre.
Az e-mail címek gyűjtésének a legegyszerűbb módja, ha űrlapokat illesztesz a weboldaladba, amelyeket kitöltve a látogató bekerül az adatbázisba. Ezeket már weboldal készítése közben érdemes integrálni. Továbbá érdemes valamit adni a feliratkozásért cserébe, hogy növeljük a feliratkozói kedvet.
Amint elkezd gyarapodni az adatbázisod mérete jöhet a következő lépés, ami nem más, mint a feliratkozók szegmentálása. Mit is jelent ez? Azt, hogy különböző változók mentén csoportokat alakítunk ki a feliratkozókból.
Ez azért fontos, mert így személyre szabottabban kommunikálhatsz. Többek közt különböző üzeneteket küldhetsz azoknak akik már vásároltak tőled és azoknak akik még nem. De ugyanígy szétválaszthatod nem, korcsoport, vagy érdeklődési kör szerint a listád tagjait.
Ha a sikerült felállítanod néhány csoportot, akkor nincs más hátra, mint kiküldeni az első leveleidet. Javaslom, hogy kezdj informatívabb tartalmakkal, például a vállalkozásod érintő újdonságokkal és lépésenként teszteld, hogy mire hogyan reagálnak a feliratkozóid.
Végezetül jön a mérés és az adatok kiértékelése. Fontos, hogy megvizsgáld az emailek teljesítményét és a tanultakat hasznosítsd. Mit érdemes leginkább figyelni? Mennyien kattintottak a levélben található linkekre? Mennyien nyitották meg azt? Hány konverzióhoz vezetett az e-mail? Mennyien iratkoztak le?
+1 Automatizálás. Ha kellően belejöttél az e-mailezésbe, akkor akár automatizálhatod is a folyamatokat. A fentebb listázott két szoftverrel automata üzeneteket küldhetsz többek közt azoknak, akik vásárlás nélkül hagyták el a weboldalad, megnyitották bizonyos üzeneteidet, de például az új feliratkozókat is automatikusan köszöntheted.
Ez a bejegyzés csak egy rövid ízelítő az e-mail marketing témaköréből. A fentebb felsoroltak tényleg csak a leggyakrabban alkalmazott felhasználási módok. Azt tudom javasolni, hogy ha szeretnél egy olyan marketing eszköz birtokosa lenni, amit nagyon kevés külső tényező befolyásol és mindig elérhető lesz számodra, akkor javaslom, hogy iratkozz fel a fentebb bemutatott szoftverek valamelyikére és ismerkedj meg a kezelőfelülettel.
Hozzászólások
-