500 millió dollár befektetést kapott az autonóm szállítási megoldást fejlesztő startup, a Nuro egy befektetési csoporttól.
A vállalat R2 nevet viselő járművei olyan csomagszállító autók, melyek sem kormányt, sem pedálokat nem tartalmaz, méretét tekintve Körülbelül fele akkora, mint egy közepes méretű személygépkocsi. A tervek szerint a cég a vásárlóktól egyáltalán nem számít majd fel díjat a kiszállításokért, azokért a kereskedőknek kell majd a kiszállítás előtt fizetniük.
Két teszt-jármű számára augusztusban engedélyezte az illetékes kaliforniai minisztérium, hogy egyes Bay Area környéki, legfeljebb 35 mérföld / órás sebességkorlátozással rendelkező utakon legfeljebb 25 mérföld/órás (40 km/h) sebssséggel közlekedhessenek a járművek.
"A biztonságos és megfizethető helyi kézbesítési szolgáltatások iránti fogyasztói kereslet példátlan változásának vagyunk tanúi" - nyilatkozta Jiajun Zhu vezérigazgató és társalapító. "Ez a finanszírozás a Nuro számára olyan jövő felé mutat, ahol a világszínvonalú technológia az emberek mindennapjainak része."
Kép: Forbes
A startup számára ugyanakkor erős versenyben kell helyt állnia: A Waymo, az Alphabet Inc. (Google) önvezető autókat fejlesztő ága nem is olyan rég 3 milliárd dollárnyi forrásra tett szert, aki október óta már szintén tesztel felügyelet nélkül közlekedő járműveket.
Érdekes tény, hogy a Nurót két korábbi Google alkalmazott, Jiajun Zhu és Dave Ferguson alapította.
A Nuro mostani befektetés két legjelentősebb szereplői Rowe Price Associates, Fidelity Management & Research Co. és Baillie Gifford. Ezt megelőző befektetésekben eddig a Softbank, a japán konglomerátum és a Greylock kockázatitőke-társaság vett részt, akik összesen mintegy 940 millió dollárt fektetettek be a Nuro-ba.
A Bay Area környékén végzett tesztek mellett a Nuro tesztjárműveket üzemeltet az arizonai Scottsdale-i Houstonban és a kaliforniai Mountain View-ban található központ közelében is.
Főkép: Nuro.ai
Hozzászólások
-