Az Európai Bizottság új stratégiát mutatott be pénteken, amely öt kiemelt területre, a zöld- és digitális átállásra, a fogyasztói jogok hatékony érvényesítésére, egyes fogyasztói csoportok sajátos szükségleteire, valamint a nemzetközi együttműködésre összpontosítva vázolja fel a 2020-2025-re szóló uniós fogyasztóvédelmi politika jövőképét.
Mivel a koronavírus okozta világjárvány jelentős kihívások elé állította a fogyasztókat és komoly hatással van a mindennapjaikra, a stratégia prioritásokat és kulcsintézkedéseket határoz meg, amelyeket a következő öt évben a tagállamokkal közösen, európai és nemzeti szinten kell végrehajtani. A stratégia többek között magába foglal egy új jogalkotási javaslatot, amelynek célja, hogy a fogyasztók jobb tájékoztatást kapjanak a fenntarthatóságról, és hogy a hatályos jogszabályok igazodjanak a digitális transzformációhoz. Azzal is foglalkozik, hogy miként lehet javítani a fogyasztóvédelmet és az ellenállóképességet a koronavírus-járvány alatt és azt követően. Ezenkívül a stratégia része egy Kínával közösen kialakítani tervezett termékbiztonsági cselekvési terv is.
Didier Reynders, az Európai Bizottság igazságügyi biztosa a stratégia bemutatásakor azt monda, mivel az európai fogyasztók a globális változás legfontosabb szereplői, magatartásuk döntőnek bizonyulhat. A fogyasztókat támogatni kell abban, hogy fenntartható döntéseket hozzanak, és minden körülmények között biztosítani kell jogaik védelmét. Az új stratégia olyan intézkedéseket vezet be, amelyek előmozdítják a tisztességes digitális és zöld társadalmat, szem előtt tartva, hogy a fogyasztói magatartás hatása túlmutat az egyes tagállamok határain - emelte ki az uniós biztos.
Hozzászólások
-