Ezzel az Alphabet a harmadik amerikai vállalat, amely bekerült a "kettes után 12 nulla" klubba, csatlakozva az Apple és a Microsoft mellé. A vállalat értéke megduplázódott a világjárvány idején, főként azért, mert élet nagy része az internetre vándorolt, ami jól jött a vállalatnak a digitális hirdetés és a felhő-üzletág növekedése miatt.
Bár a világjárvány alapvetően segített minden a technológiai óriásnak, viszont az Alphabet használta ki a legjobban a lehetőségeket, így 70%-os részvényárfolyam-emelkedéssel az öt legnagyobb amerikai technológiai részvény között a legjobban teljesítő lett.
Az Alphabet október 26-án adta ki harmadik negyedéves árbevételéről szóló jelentését, amely felülmúlta az előzetes elemzői becsléseket, elsősorban a hirdetők Google-nál elköltött költségeinek növekedése miatt. Az Alphabet eredményei "az utóbbi évek leglenyűgözőbb eredményei közé tartoznak" írta Mark Mahaney, az Evercore ISI elemzője.
A reklámbevételek között kiemelkedi a YouTube, mely 7,2 milliárd dollár reklámbevételt hozott 2021 harmadik negyedévben, ami 43%-os növekedés az egy évvel korábbi értékhez képest. Ezzel az összeggel csak a YouTube reklám-bevétele több, mint a Snapchat, a Twitter, a Pinterest és a LinkedIn hasonló bevétele együttvéve.
Ezek mellett az elemzők a cég felhő platformját tartják még a jövőbeli növekedés motorjának közép- és hosszú távon.
A Bloomberg által összeállított elemzői becslések átlaga szerint a vállalat egy részvényre jutó eredménye 2023-ban várhatóan megközelíti majd a 130 dollárt, ami közel háromszorosa a 2018-as 44 dolláros értéknek.
Hozzászólások
-