Manapság a telefonunk egy mellőzhetetlen kelléké vált a mindennapjainknak. Eszközünk multifunkcionális, pl.: telefonáláshoz, internetezéshez, játékokhoz, zenehallgatáshoz és még ezer dologhoz használjuk. Rengeteg kütyü közül tudunk válogatni, számos tulajdonság alapján. Valaki egy adott márkára esküszik, valaki pedig tesztekre alapozva választja ki a neki megfelelő készüléket. Van, aki egyes tulajdonságokból keresi a legjobbat: kamera, kijelző, akkumulátor, kinézet. Sok lehetőség szerint szerezhetjük be a készülékeinket. Mikor már megszoktuk mobilunkat, testre szabtuk, teljesen igényeink szerint formáltuk és helyeztük el rajta alkalmazásainkat, mi történik? Hát tönkre megy (előfordul sajnos). Murphy törvénye: „ami elromolhat, az el is romlik”. Ilyenkor fogjuk a fejünket és elszívunk két doboz cigit, hátha ihletünk támad, hogy most mitévők legyünk.
Három lehetőségünk van:
- mázlink van tart még a garancia viszont
- garancia nélkül, álltalában veszünk másikat, a régit pedig megpróbáljuk eladni alkatrésznek
- megpróbáljuk megjavítani a telefonunkat
Hogy melyik éri meg, azt nekünk kell eldönteni.
Témánál is vagyunk, ha a harmadik megoldásnál döntünk, akkor érdemes tovább olvasnod ezt a cikket. Saját tapasztalataimat írtam le nektek, remélem hasznotokra fog válni.
1. Próbáljunk meggyőződni róla, hogy tényleg az adott alkatrész hibás, amire gondolunk, nehogy fölöslegesen rendeljük meg. Tudom ezt könnyű mondani, de azért próbáljuk meg. Egy példa: ha nincs kép a kijelzőn, akkor ez a hiba gyakran összekeverendő azzal, hogy maga a készülék sem kapcsol be, ezért rakjuk fel számítógépre a telefonunkat. Ha érzékeli telefont, akkor kijelzés hibára gyanakodhatunk. Ha mégsem, akkor nehezebb a helyzetünk az akkumulátortól elkezdve a töltéshibáig, panelhiba töltő hibát is számításba lehet venni.
2. Nézzünk videókat YouTube-on, hogy tudnánk szétszerelni és összerakni készülékünket. Szinte az összes telefonról csináltak már szervizelős videót. Bár kijelző levételnél vigyázzunk sose egyszerű, legalábbis nem annyira, mint egy pár videóban. Ragasztóra figyeljünk!
3. Szerszámokat szerezzük be, de figyeljünk arra, hogy telefonunk mit igényel. Bár ezeket általában a megrendelt alkatrészhez csomagolják. Ez függ a telefontól, illetve a hibától is. Gyakori az új típusoknál, hogy a kijelzőt le kell melegíteni. Emiatt jó, ha van egy erősebb hajszárítónk vagy egy hőlégfúvónk. Kelleni fog csavarhúzó is és feszítő eszköz is, de hogy mire van szükségünk, a videóban nagyjából látni fogjuk. Kevés magabiztosság esetén készítsünk képeket a szétszedésről, hogy későbbiekben tudjuk mit-merre kell visszahelyeznünk.
4. Megrendelhetjük az alkatrészt. Véleményem szerint aliexpress és ebay-ről is kapni minőségi(bb) alkatrészeket, így talán célszerűbb onnan megrendelni, mintsem ittonról a gyári alkatrészt, akár egy GSM vagy gyártói boltból.
5. Megjavítjuk a telefont és egy tanács: ’’többet ésszel, mint erővel„
Természetesen ezek csak szimpla lépések, hogy miként kell majd hozzáállnunk, ha ilyen előfordul velünk. A következő cikkben részletesen beszélünk az alapvető hibákról, szériahibákról, illetve arról, hogy adott hibák alapján mire tudunk gyanakodni.
Köszönöm, hogy elolvastad a cikkem! - Beküldő: Szufla
Hozzászólások
-