Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányult a digitális adatvédelemre, és a tech óriásoknak is szembe kellett nézniük a felhasználók jogos igényeivel. Most pedig a Meta (korábban Facebook) bejelentette, hogy további lehetőséget kínál az EU, EEA és Svájc lakosainak adataik kezelésének szabályozására az Instagramon, a Messengerben és a Facebookon.
Az új változtatásokat kifejezetten az EU Digitális Piacairól szóló Törvényének (DMA) előírásainak megfelelően hozták létre. Ennek részeként a felhasználóknak választási lehetőségük van arra, hogy megosszák-e az információikat az Instagram, Messenger és a Facebook között, vagy sem. Ha valaki úgy dönt, hogy nem szeretné megosztani az adatokat, akkor azok külön-külön lesznek kezelve, és nem lesznek adatok megosztva a platformok között.
Fontos megjegyezni, hogy azoknak, akik már összekapcsolták az Instagram és a Facebook fiókjukat, szintén lesz lehetőségük arra, hogy továbbra is megosszák-e az adatokat, vagy inkább elválasszák a fiókjaikat egymástól.
A változtatások egy másik érdekes aspektusa, hogy a Messenger mostantól képes lesz önálló bejelentkezésre, így lehetőség lesz a Messenger használatára a a Facebooktól teljesen független Messenger fiók létrehozására. Így ha valaki csak a Messenger szolgáltatást szeretné használni kommunikációra, akkor nem lesz szüksége Facebook fiókra a regisztrációhoz.
De nem csak a Messenger kap új lehetőségeket. A Facebook Marketplace is változik. Ezentúl két lehetőség közül választhatnak a felhasználók: személyre szabott élményt nyújtó piactér vagy anonim élmény. Az előbbi esetben a vevők és eladók teljes névvel, profilképpel és értékelésekkel fognak megjelenni, és közvetlenül a Facebookon keresztül kommunikálhatnak egymással. Az utóbbi esetben viszont a vevők és eladók csak e-mailen keresztül kommunikálnak egymással, teljes anonimitásban.
A Facebook Gaming is hasonló lehetőségeket kínál a felhasználóknak. Mostantól a játékosok választhatnak, hogy megtartják-e a Facebook adataikat a többjátékos módhoz, játékbeli vásárlásokhoz és személyre szabott ajánlásokhoz, vagy inkább választanak egy Facebook-mentes játékélményt.
Végül, de nem utolsósorban, emlékezzünk rá, hogy a Meta korábban bejelentette, hogy 2023 novemberétől az európai felhasználóknak lehetőségük van előfizetni a hirdetésmentes Facebook és Instagram szolgáltatásokra. Ez azt jelenti, hogy ezeknek a felhasználóknak nincs szükségük az adataik célzott reklámozásához való használatára, ha nem szeretnék.
Az új változtatások lehetővé teszik, hogy a felhasználók még inkább kontrollálhassák az Instagramon és a Facebookon megosztott adataikat. Legyen szó az adatok megosztásáról, a fiókok szétválasztásáról vagy akár az ad-free szolgáltatások előfizetéséről, a Meta figyelembe veszi a felhasználók igényeit és lehetőséget ad arra, hogy mindenki maga döntsön adatai sorsáról.
Hozzászólások
-