Nézzük meg, mi minden változott, amióta az eljárás szélesebb körben lett ismert.
Az autóvásárlás nem egy olyan hobbi, amit az emberek többsége túl nagy gyakorisággal űzne. Éppen ezért a körültekintőbbek próbálják elkerülni az impulzusvásárlást és alapos felkészültséggel kezdenek bele a folyamatba. Mivel az új autók esetében mindig magasabb árról beszélünk, valamint ezeknél általában a típushibákat leszámítva nem találkozhatunk olyan jelenségekkel, mint a használt társaiknál, a következőkben ezekről lesz szó. Használt autók vásárlásánál nem elég tehát a megérzéseinkre és az elképzeléseinkre hagyatkozni, mivel számos olyan összetevője van egy ilyen ügymenetnek, aminek szemmel látható nyoma nincs. Ezalatt azt értjük, hogy lehet az eladó bármilyen magabiztos egy szervizkönyvet lóbálva előttünk, ha az a papír nem valódi, ahogy például nem szakavatott vásárló valószínűleg azt sem tudja megállapítani, hogy hány másik kocsiból épült fel az általa a neten kinézett, eladásra kínált autó.
Az alvázszámok nagyjából úgy működnek a négykerekűeknél, ahogy az embereknél mondjuk a személyi szám. A gyárilag beütött kód ugyanis lehetővé teszi a számunkra, hogy tiszta szemmel lássunk, és megismerjük a kiválasztott autó történetét. A www.checkcardna.com segítségével tehát nagy eséllyel megkímélhetjük magunkat az átveréstől. Azzal ugyanis, ha igénybe vesszük a VIN-leolvasó segítségét, megtudhatjuk, hogy milyen kártörténettel rendelkezik az autó, megismerhetjük az a felszereltséget, amivel eredetileg az utakra került, de a kilométerállás sem kozmetikázott, ha esetenként meglepően őszinte változatával találkozhatunk ilyen módon.
Hogy ez miért fontos? Mert bár akadnak, akik nem mondanak le a simlisségről, de kétségtelenül hatással van a piacra, ha nem lehet csak úgy több tízéves összetákolt, de kipofozott külsővel és visszatekert kilométerórával „megfiatalított” autókkal nem lehet kiszúrni a vevők szemét. Az sem elhanyagolható szempont, hogy az autónak kisebb sérülése volt esetleg, ami a legtöbb kocsi élettörténetében előfordul, vagy egy olyan darabbal van dolgunk, amit több járműből hegesztettek össze. Ez pedig azért érdekes, mert az árat jócskán befolyásolhatja ez a nem látható tulajdonság is, ahogy mondjuk az is, hogy a kiszemelt autó körözés alatt áll-e jelenleg.
Azok a vásárlók tehát, akik felkészülten vágnak bele az adásvételbe kisebb eséllyel lesznek átverés áldozatai, ez pedig egy ilyen mértékű beruházásnál nagyon fontos. Az eladó használt autók több, mint a felénél, hatvan százalékuknál próbálkoznak valamiféle trükkel, átveréssel, de legalábbis valamilyen fontos adat elhallgatásával a tulajdonosok, kereskedők. Ha utána járunk az autó előéletének, komoly későbbi kiadásoktól óvhatjuk meg magunkat. Mivel a vásárlók többsége olyan autókról ábrándozik, ami fiatal, olcsó, kifogástalan állapotban van, keveset futott és alacsony a fogyasztása, ezért az igényekhez mérten a csalók is igyekeznek, hogy megteremtsék ezt az illúziót. Az üzlet megkötése előtt viszont próbáljuk visszahúzni magunkat a realitások talajára legalább egy pillanatra, amíg ellenőrizzük, hogy valóban azt kapjuk-e, amit szeretnénk.
Hozzászólások
-