Értesítés, hogy le ne maradj semmiről! Iratkozz fel és értesülj azonnal a legfrisebb tartalmakról! Nálunk te döntöd el, miről kérsz értesítést! Feliratkozok Többet szeretnék megtudni
Hírek

Hogyan verik át a SEO ügynökségek az ügyfeleiket?

Alapvetően érdemes lehet tisztában lenni azzal-habár ez az élet minden területén így van ez-hogy a különféle szolgáltatások, vagy drága szolgáltatások nem feltétlenül hoznak eredményt, vagy jó eredeményt.

A minap egy érdekes cikket olvastam azzal kapcsolatban, hogy a különféle SEO ügynökségek hogyan verik át az ügyfeleiket. Ezeket a gondolatokat szeretném kiegészíteni.

Miért igaz az, hogy a legtöbb esetben irreálisak az árképzések?

Nos valójában én is ezt tapasztaltam, amit a cikk itt részletesen leírt. Ugyanis a legtöbb esetben az alábbi tényezőket nem veszik figyelembe az ügynökségek:

  • Az eredmény reális-e a befektetéshez várhatóan
  • A megrendelő valóban azt kapja-e amire szüksége van
  • A létrehozott tartalom tényleg minőségi-e vagy pedig sem

Nézzük az alábbi pontokat sorra!

Az eredmény valójában számos esetben nem reális a befektetéshez mérten. Miért? Mert a SEO ügynöknek az a célja, hogy munkát tudjon eladni. Azonban az ügyfél ezt olcsóbban szeretné megúszni. Ebből adódóan egy olyan verseny indul, ahol a futás a teljes táv felénél befejeződik. Ez márpedig nem fog igazán eredményt hozni.

Sokszor nem a SEO ügynök hibája ez. Nem az ő hibája, hogy egy erősebb versenyről van szó, ahol nehezebb eredményt elérni. Az viszont már a SEO ügynök feladata, és kötelessége lenne, hogy tájékoztassa, hogy ezzel nem lesznek valós eredmények a végén.

A megrendelő valóban azt kapja, amire szüksége van?

Az igazság az, hogy egyáltalán nem vehető biztosra. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy a megrendelő dönti el hogy mit kér. Miért? Mert sok ügynökség jellemző szolgáltatásait kéri-amit ajánlanak. „Én linképítést kérek”-hallani ezt elég sok esetben. Igen, de a weboldalnak sem biztos, hogy arra van szüksége valójában. És ez elég nagy problémát jelenthet. A cikken belül van is egy érdekes hasonlat ezzel kapcsolatban. Itt megtalálható, de szeretném idézni is: 

„Most képzeljük el az alábbi szituációt. Fáj a fogunk, és elmegyünk a kerületi fogorvosunkhoz. Mikor belépünk a rendelőbe, azt mondjuk, hogy „uram-két fogam fáj. Azonnal szeretném a komplett fog kiműtését, eltávolítását és annak pótlását arcüreg-és íny kímélő titán implantátum csavarokkal”. A fogorvos pedig megkocogtatja a fogainkat és látja, hogy nekünk elég lenne egy foggyökérkezelés is. Gyakorlatilag fel sem veti nekünk annak a lehetőségét, hogy ezzel az egyszerű, ugyanúgy célravezető módszerrel oldjuk meg a problémát-azonnal nekilátna a műtétnek és elkérne érte tripla árat.”

A probléma alapvetően ez és én is így látom ezt. Hogy a legtöbb szakember egész egyszerűen nem vizsgálja meg, hogy mire lenne szüksége az ügyfélnek. Azt adja, amiért sok pénzt el lehet kérni.

A tartalom minősége

Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy a tartalom minősége mit jelent? Nos azt, hogy a konkurens feleinkhez képest mennyire adnak részletes vagy jó választ a kérdéseinkre. Például az online marketing témakörben hatalmas a verseny-3 de akár 4 ezer szavas cikkek is szükségesek lehetnek a legjobb Google-helyezések megszerzéséhez.

Ilyen cikkeket megrendelésre egyetlen ügynökség sem gyárt, hiszen hihetetlen mennyiségű munkát igényelhet. Éppen ezért mondható el az, hogy a SEO ügynökségek nem korrektek az ügyfeleikkel szemben-jellemzően olyan szolgáltatást nyújtanak, ami egész egyszerűen nem hoz igazi eredményt. 

Konklúzió

Ami nagyon fontos lehet, hogy a lehetséges és várt eredményeket tisztázzuk le előre. Ne hagyjuk, hogy a csőbe húzzanak minket, máskülönben nem lesz igazán siker sem.

SEO
Oszd meg másokkal is:
Hozzászólások -
Vendég profilképe Vendég
{{comment.dateWrite}} Válasz
Válasz {{answer.dateWrite}}