Jelenleg is zajlik a feltöltőkártyák törvényben előírt, minden évben kötelező adategyeztetése a szolgáltatóknál, ami összesen akár több százezer kártyát is érinthet minden hónapban - olvasható a Vodafone közleményében. A Cég arra is felhívja a figyelmet, hogy adategyeztetésre legkésőbb az eredeti szerződéskötési dátum egy éves évfordulójáig van lehetőség, erre a Vodafone minden esetben előzetes értesítést küld az érintett ügyfeleinek. A határidő elmulasztása az előfizetés törlésével jár, melyet követően az adott feltöltőkártyához új szerződés megkötése szükséges.
És bár csak a Vodafone adott ki közleményt, ez nem jelenti azt, hogy a más szolgáltatóknál lévőknek nem kellene ezt elvéezniük: Tavaly óta minden magyar mobilszolgáltatónál feltöltőkártyás csomaggal rendelkező személynek szükséges az adategyeztetés évenkénti elvégzése - így tehát a másik két nagy cég, a Telekom és Telenor feltöltőkártyás ügyfelei is érintettek.
A Vodafone azt írja (és vélhetően a másik két cégnél is így van), hogy az érintett ügyfeleket a szolgáltató hetekkel a SIM-kártyák lejárati ideje előtt SMS-ben vagy telefonon értesíteti és emlékezteti az adategyeztetési kötelezettségükre, amit személyesen az üzletekben, online, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is el lehet végezni. Az egyeztetési határidő minden esetben az eredeti szerződéskötési dátum, a januárban és februárban szerződött ügyfelek számára hosszabb határidőt biztosít a telekommunikációs szolgáltató az adategyeztetés elvégzésére. Fontos, hogy az érintett ügyfeleket többször is értesíti a Vodafone az adategyeztetési határidő közeledtére – így a feltöltőkártyás ügyfeleknek adategyeztetés miatt csak akkor kell felvenni a szolgáltatóval a kapcsolatot, ha kaptak értesítést SMS-ben vagy telefonon. Az érintett ügyfeleknek a szolgáltató az adategyeztetés mielőbbi elvégzését javasolja a sorban állás elkerülése végett, hiszen a szolgáltatónál minden hónapban akár több tízezer kártya is érintett lehet.
Hozzászólások
-