Értesítés, hogy le ne maradj semmiről! Iratkozz fel és értesülj azonnal a legfrisebb tartalmakról! Nálunk te döntöd el, miről kérsz értesítést! Feliratkozok Többet szeretnék megtudni
Hírek

Az utazás jövője a Covid-19 nyomában

A Covid-19 megerősödése sok szempontból hatással volt a világra, de az idegenforgalmi ágazatot kétségtelenül az egyik legsúlyosabb mértékben sújtotta. Az országos lezárások és utazási korlátozások hatalmas fenyegetést jelentettek az utazási idegenforgalom suámára. A visszaerősödés útja hosszú és fáradságos lehet. A tengerjáró társaságoktól kezdve a légitársaságokig, a szállodákig és minden más utazási szolgáltatóig, mindannyian katasztrofális évet éltek át. A pénzügyi piacokon ez zűrzavaros időkhöz vezetett az idegenforgalmi részvények számára, és a leggyakoribb téma a 2020-ban a volatilitás volt. Az online kereskedők és a pénzügyi piac alakulását figyelemmel kísérők tapasztalhatták, hogy az idegenforgalmi társaságok részvényei volatilitása szempontjából vad utat jártak be. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk, hogy az idegenforgalom különböző ágait hogyan érintette a járvány, valamint azt is, hogy vajon még mit hozhat a jövő.

Sokszoros utazási idők

A légitársaságok, a szállodák és a vendéglátóipar más ágazatai a történelem egyik legrosszabb évét szenvedték el, mivel a vírus által előidézett korlátozások szinte egész évben teljesen leállították az utazást. A légitársaságok részvényei éles csökkenéseket jegyeztek, csakúgy, mint a vendéglátás különböző részvényei. A légitársaságok már csak minimális foglalásokat tudhatnak magukénak, amellett, hogy a vírus második hulláma az utazni vágyók foglalásainak nagyszámú törlését és még kevesebb a foglalást okozott. A légitársaságok csak a jövő év közepe táján számíthatnak némi fellendülésre, ha az oltások széles körben elérhetőek lesznek már, addig viszont egyes légitársaságok részvényei számára a helyzet komornak tűnik. Az erős mérleggel rendelkező légitársaságok nagyobb valószínűséggel tudnak ellenállni ezeknek a rövid távú veszteségeknek, de azoknak, akiknek nagy az adósságállományuk, nehezebb a helyzetük. Például, az American Airlines 2020 harmadik negyedévét 8,3 milliárd dollár készpénzzel és befektetésekkel és nagymértékű, 41,2 milliárd dolláros adósságálománnyal zárja. Az ebben az időszakban minden egyes úgymond elégetett forrás megnehezíti számukra a fellendülést.

A tengerjáró utazásokat biztosító társaságok süllyedő részvényei

Az idegenforgalomban a tengerjáró hajók a világméretű járvány egyik legnagyobb vesztesei. A hajótársaságoknak egymás után kellett lemondaniuk a körutazásokat, mivel a fedélzeten tartózkodó utasok pozitív teszjei, az egész tengerjáró hajót veszélyessé teszik. Már februárban a tengerjáró hajókat a Coronavirus gócpontjainak tekintették, amikor a Diamond Princess üdülőhajón kitört az egyik legnagyobb járvány. Összesen 3711 utas és személyzet tartózkodott a hajón, közülük a teszt eredménye 712 esetben pozitív lett, és a vírus következtében egy haláleset is történt . Azóta az idegenfogalom körutazási szektora rosszról rosszabbra váltott, mivel a tengerjáró hajók „Coronavirus petri-csészéiként” váltak ismertté. A világjárvány következményei milliárdos veszteséget okoztak a hajótársaságok számára. Most sok hajót értékesítenek vagy lebontanak, és alkatrészként hasznosítják, vagy hulladék lesz belőlük. Ez felveti azt a kérdést, hogy vajon még mi vár a hajózási társaságok számára a jövőben?

Számos körutazást a következő évre terveznek, de ez hosszú út lesz a biztonsági előírások betartása felé. A Royal Caribbean azt tervezi, hogy néhány „sétahajózást” szervez önkénteseknek, hogy megkíséreljék a társasági távolságtartás - és a maszkviselés helybeni használát, valamint a hajón be- és kiszálláskor vírus-tesztelési lehetőségeket kínálnának az utasok számára. A reményteli gondolat ezzel kapcsolatban az, hogy ha mindez jól megoldható és az előríásoknak megfelelően működik, akkor talán ismét felerősítené az utazók érdeklődését a tengerjáró utazásokra vonatkozóan.

A tőzsdéken a Royal Caribbean és a Carnival részvényei rendkívül volatilisek voltak ebben az évben, és még mindig messze vannak minden idők legmagasabb szintjétől. Ahhoz, hogy túlélhessenek egy olyan időszakot, amikor képtelenek működni, ezeknek a vállalatoknak sok, magas kamatú adósságot kell felhalmozniuk, és emellett a részvények árfolyama csökkent.

Az idei év folyamán - amikor a világjárvány világszerte a kikötőkben kezdte felütni a fejét-, a legjobb tengeri körutazás szervező társaság, a Royal Caribbean részvényeinek árfolyama január 17-e és március 18-a között két hónap alatt 83% -kal zuhant. Évközben azonban a részvények ára elképesztő mértékben, 275% -kal növekedett december 3-ra. A Carnival Cruises-nak is hasonló éve volt, hiszen január 17-e és április 2-a között hatalmas visszaesést jegyzett, ugyanis az árfolyam 85% -kal csökkent, mielőtt lassú, 184%-os  visszaerősödést mutatott volna december 9-re.

Az utazás jövője

Az utazási ágazat jövője kétségkívül más lesz mint eddig, mivel a járvány hatással volt a világ belátható jövőbeni működésére. Ho Kwon Ping, a Banyan Tree Holdings ügyvezető elnöke elmondta, hogy Ázsiában erős kereslet tapasztalható a belföldi utazások iránt, de még mindig nem tudja megmondani azt, hogy mit mutat majd a jövőben a nemzetközi utazási kedv.4 Megemlítette továbbá azt is, hogy kétoldalas „utazási buborékok”-ra lehet számítani a jövőben, ami azt jelenti, hogy bizonyos országok között karanténban tartózkodás nélkül lehet utazni, ennek azonban gyorsan vége lenne, ha bármelyik országban emelkedő tendenciát mutatna a Covid-19-es esetek száma.4 Ho Kwon Ping azzal folytatta, hogy az utazásnak örökre megváltozott a módja, mondván: „Ami mostanában történi az, hogy az emeberek többször is meggondolják, mielőtt elutaznának valahova. Mindenkinek alkalmazkodnia kell ehhez - kevesebb a gondatlan, értelmetlen utazás és sokkal több a fegyelmezettebb utazás. ”4 Mindez azt jelentheti, hogy az utazás valószínűleg szándékosabb és tervezettebb lesz, és kevésbé spontán, ahogy haladunk előrefelé a jövőben.

Az idegenforgalom egyedülálló, mivel nagymértékben támaszkodik a fogyasztók bizalmára; más szavakkal, az oltás megjelenése és az extra biztonsági óvintézkedések nem gyakorolhatnak akkora hatást az iparra, ha a fogyasztók felfogása nem változik.5 A Boston Consulting Group utazási és idegenforgalmi társaság vezetője, Jason Guggenheim szerint legújabb tendencia az, hogy az emberek olyan uticélokat választanak, amelyek autóval elérhető távolságra vannak, és ez valószínűleg így is marad még egy ideig.5 Azzal folytatja, hogy a hosszabb utazások, amelyek több járatot is igényelnek, valószínűleg hosszabb idő múlva térnek vissza, mivel a félelem továbbra is szabályozza az emberek gondolkodását, hiszen különösképpen attól rettegnek, hogy otthonuktól távol betegszenek meg. Guggenheim azt is hangoztatta, hogy a kifejezetten nagy utazásokat lefoglaló emberek legnagyobb csoportja az 55 éves vagy annál idősebb utazó, akik egyébként jelenleg a leginkább veszélyeztetett korosztály, és ezért a legóvatosabb csoport is.5 Ez a jövőben hatást gyakorolhat az utazás ezen ágazatára, kihatva az idegenforgalmi társaságokra és részvényeik árára.5 Természetesen az igény továbbra is nagy az utazásokra, bár az idegenforgalom számára még hosszabb idő szükséges a pandémiát megelőző szintre történő visszatéréshez, és ennek az alakulása továbbra is nagy kérdés.

A lényeg

Amint azt a nagymértékű zuhanásokból és visszaugrásokból látható - amelyeket a hajózási társaságok, például a Royal Caribbean és a Carnival részvényárfolyamai mutattak-, a piac jelenleg volatilis, és ezzel együtt az utazás jövője bizonytalan. Ki tudja, meddig fog még tartani ez a szintű volatilitás?

Az iFOREX-nél a tájékozott kereskedők képesek kihasználni az ilyen jellegű volatilitásban tapasztalható előnyöket az online CFD-k (Contract for Difference) által, amelyek lényegében lehetővé teszik a részvényárfolyamok mindkét irányú ármozgásának kereskedését anélkül, hogy magát az alapul szolgáló eszközt meg kellene vásárolniuk (ebben az esetben a tényleges részvényeket). Az iFOREX-nél több mint 900 CFD instumentum közül választhat, beleértve a Royal Caribbean-t, a Carnival-t és a mai vezető vállalatok számos részvényét is, valamint árukat, indexeket, ETF-eket és devizákat. Csatlakozzon még ma, hogy hozzáféréssel rendelkezhessen oktatási forrásanyagainkhoz, beleértve a videó oktatóanyagokat, a hasznos PDF útmutatókat és az ingyenes, kereskedési szakértő segítségével történő, személyre szabott képzést is. 

VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.

Az iFOREX csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak. A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 71.91 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat

Oszd meg másokkal is:
Hozzászólások -
Vendég profilképe Vendég
{{comment.dateWrite}} Válasz
Válasz {{answer.dateWrite}}