Ha a céged, vállalkozásod, szolgáltatásod népszerűsítéséhez honlapot készíttetnél, az kiváló kezdet, hiszen belátod, hogy szükség van erre, ráadásul a szakemberek bevonása is jó döntés. A honlapkészítés megrendelésekor azonban több olyan alapvető alkotóelem létezik, amellyel neked is tisztában kell lenned – ezeket foglaltuk össze.
Amikor egy honlapot szeretnél létrehozni, vagy megcsináltatni a szakemberekkel, nyilván az a célod, hogy minél többen elérjék azt, minél több látogatód legyen. Ehhez fontos a gyors betöltődés, a megfelelő felhasználói élmény biztosítása, de még fontosabb a SEO és a SEM. Hogy mit jelentenek ezek a kifejezések? A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, és keresőoptimalizálást jelent. Az a lényege, hogy úgy kell felépíteni a weboldalt, hogy a keresőkből, túlnyomó többségben a Google-ből, esetleg a Yahoo-ból vagy a Bingből rátaláljon a potenciális célközönség a kulcsszavak megadásával. A SEO-t sokan ismerik, ám ez csak az egyik része a SEM-nek, ami Search Engine Marketing, azaz a keresőmarketing. Ide tartoznak még például a fizetett hirdetések, illetve a marketing szövegírás, amelyek legalább annyira fontosak a honlap elérése szempontjából.
A minőségi honlapkészítés során a megfelelő tartalom mellett az legyen a legfontosabb, hogy a keresőkben minél előkelőbb helyre kerüljön az oldal a kulcsszavakra. Ijesztő tény, hogy a Google rendszerében a harmadik oldalnál tovább csak a felhasználók 10 százaléka halad, azaz ha nem szerepelsz az élmezőnyben, a célközönséged 90 százalékát elveszíted. Nem nehéz kitalálni, hogy az a legjobb, ha az első helyre kerül az oldal az organikus találatok között, ilyenkor fizetned sem kell a megjelenésért. Amíg ezt eléred, a Google Ads rendszerén keresztül lehet hirdetési formában az első oldalra varázsolni a weblapot. Ezt leginkább akkor kell alkalmazni, ha a keresőoptimalizálás még nem hozta meg az eredményét (ez sziszifuszi, akár többhónapos munka is lehet), de a vállalkozásodnak azonnali eredményekre van szüksége. Ahogyan a SEO felépítésére, úgy az Ads kezelésére is szakembert javasolunk.
Ahhoz, hogy a látogatót ne csak elérd, de meg is tartsd, a minőségi tartalom mellett másra is szükség lesz. A honlapod legyen felhasználóbarát, azaz a lehető legegyszerűbben kezelhető. Legyen gyors, töltődjön be néhány másodperc alatt, ez ugyanis a legfontosabb időszak, amikor meggyőzheted a látogatót. Ha az első benyomás rossz, örökre elpártolnak az oldaltól. Ezekre mindenképp figyelj oda, amikor megrendeled egy honlap elkészítését!
Hozzászólások
-