Ha van blogja, akkor nagy valószínűséggel már tisztában van az üzleti blogolás fontosságával. De tudja-e, hogyan optimalizálhatja blogbejegyzéseit, hogy azok keresőbarátabbak legyenek?
Ha van blogja, akkor nagy valószínűséggel már tisztában van az üzleti blogolás fontosságával. De tudja-e, hogyan optimalizálhatja blogbejegyzéseit, hogy azok keresőbarátabbak legyenek?
Az igazság az, hogy sok blogger nem használja ki a blogjaiban rejlő hatalmas marketingpotenciált. Valójában a blogger.com egy nemrégiben készült tanulmánya azt mutatja, hogy bár a vállalkozások nagyjából 60%-ának van blogja, a blogtulajdonosok 65%-a az elmúlt évben nem is frissítette blogját! Friss, releváns tartalom biztosításával és alapvető blogbejegyzés-optimalizálással kihasználhatja a blogolás számos előnyét.
Íme, hat egyszerű keresőmotor-optimalizálási (SEO) tipp, amelyek segítségével észrevehetővé teheti blogját.
Végezze el a kutatást! A kulcsszókutatás elengedhetetlen az oldalon történő optimalizáláshoz. Nagy eséllyel természetes módon tartalmaz kulcsszavakat anélkül, hogy észrevenné, egyszerűen azzal, hogy értékes tartalmat nyújt egy témában. Azonban számos olyan eszköz és technika létezik a blogbejegyzéshez kapcsolódó, releváns kulcsszavak megtalálására, amelyekre talán nem is gondolt. A Google Adwords Keyword Tool és a semrush.com egyaránt nagyszerű eszközöket kínál, amelyek segítségével megtalálhatja a témájához kapcsolódó kulcsszavakat, és még a versenytársait is kikémlelheti, hogy lássa, milyen szavakat és kifejezéseket céloznak meg, hogy forgalmat hozzanak az oldalaikra.
Használja a kulcsszavakat az egész bejegyzésében. Miután megcélzott néhány értékes, releváns kulcsszót, fontos, hogy ott helyezze el őket, ahol a legnagyobb hatást gyakorolják az emberek és a tartalmát indexelő keresőmotorok számára. Próbálja meg a következő helyeken szerepeltetni őket:
- Cím
- Címsorok és alcímek
- Bevezető
- Záró bekezdés
- Horgonyszöveg (a webhely más kapcsolódó oldalaira mutató hiperhivatkozás)
- Meta leírások
"Word of caution": Ez azt jelenti, hogy a tartalmat olyan sok kulcsszóval töltjük meg, hogy az nehezen olvashatóvá válik. Ez nem csak a blog követőit fogja irritálni, de a Google is büntetni fog érte. Néhány stratégiailag elhelyezett kulcsszó megteszi a hatását.
Optimalizálja a képeit. Amikor fényképet tölt fel a blogra, ügyeljen arra, hogy a fájlnévben szerepeljenek kulcsszavak, az alternatív szövegmezőt pedig töltse ki a fénykép rövid, kulcsszavakban gazdag leírásával.
Hivatkozzon másokra linkekkel. Amikor blogbejegyzésében megemlít egy másik bloggert vagy cikket, csatoljon linket a hivatkozott információra. Ez nem csak jó blogírói etikett, de lehet, hogy szerencsés lesz, és kap egy linket vissza. A minőségi linkek értékes árucikkek minden olyan webhely számára, amely magasabb helyezést szeretne elérni a keresőmotorok találati oldalain.
Adjon lehetőséget az olvasóknak arra, hogy feliratkozzanak a blogjára. Helyezzen el jól látható helyen RSS- vagy feed-feliratkozási gombokat, és lehetőség szerint kínálja fel a nézőknek, hogy e-mailben is feliratkozhassanak a bejegyzéseire. Ez lehetővé teszi, hogy blogjának követői azonnali értesítést kapjanak a legújabb bejegyzéseiről anélkül, hogy rendszeresen ellenőrizniük kellene az oldalát az új tartalmakért.
Használja a közösségi médiát a blogbejegyzések elérésének kiszélesítésére. Kisvállalkozásként talán a Facebookot, a Twittert, a Google+-t vagy más közösségi oldalakat használ, hogy kapcsolatot teremtsen potenciális és jelenlegi ügyfeleivel. Miért ne népszerűsítené blogjának tartalmát ezeken az oldalakon, hogy még nagyobb webes megjelenést érjen el? Az olyan ingyenes programokkal, mint a Hootsuite, egyszerűen, néhány kattintással közzéteheti a legújabb blogbejegyzésére mutató linkeket az összes közösségi médiaoldalon. A posztokat akár előre is ütemezheti!
Amennyiben még nincs weboldala vagy blogja abban az esetben tekintse meg weboldal készítés árakat weboldalunkon.
Hozzászólások
-