0
Új üzenetek
Jelenlévő felhasználók
Kategória
Info! Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy regisztrálj!
profilkep
vmarci21 Tavaly 02.09 21:08
Összes válasz megjelenítése
vmarci21 profilképe
vmarci21 Tavaly 02.10 13:17 @insider: illetve a valamilyen tárgyból lemaradókkal Amerikában (is) külön, 4-6 fős csoportokban foglalkoznak, hogy felzárkóztassák őket abból a tárgyból a többiekhez, annyi emberre meg már csak tud figyelni egy tanár.. Image ((aki meg nem marad le a tananyaggal, az meg ha Fecebook-ozik is órán, akkor sincs vele semmi probléma.. Image ))
insider profilképe
insider Tavaly 02.10 16:05 De ha nem a sulis gépről vagy, akkor elég valószínű, hogy azon azt csinálsz a neten, amit akarsz. És szerintem meg egyáltalán nem helyes az, ha a tanuló Facebookozik (vagy akármi mással fogalkozik, aminek semmi köze a tananyaghoz), függetlenül attól, hogy milyen eredményei vannak. Mert azért az furcsa lenne, ha annak, akinek rendben vannak a jegyei, meg lenne engedve bizonyos dolgokkal foglalkozni, míg másoknak nem. Megértem, hogy ez motiváció is lehetne, de akik amúgy is már elég okosnak hiszik magukat vagy csak "nem érdekli őket" a tanulást (főleg a 12-16 évesek), azokon ez se segít.
vmarci21 profilképe
vmarci21 Tavaly 02.10 18:30 Nyilván nem az a cél, hogy valaki ne a tananyaggal foglalkozzon, de ez nem azon múlik, hogy kizárjuk-e teljesen az elektronikus eszközöket, vagy nem.. Viszont a digitális kompetenciák nem fejlesztése a 21. században elég nagy hiányosság lenne, így szerintem alapvetően jó ötlet az oktatásba bevonni az okos eszközöket is. Image Főleg az olyan oktatási rendszerekbe, amelyek nem elméleti, hanem kompetencia / problémamegoldás központú, mint amilyen a Finn, UK, vagy USA oktatása.. ((jelenlegi magyar oktatásban pl. a töriórához lehetne notebook-okat osztani, értelme nem lenne, mikor arról szól az óra, hogy tanuld meg, ki-mikor-mit csinált.. Ellenben egy "Kutatómunka után írj fogalmazást / csinálj prezentációt / ismertesd hogy szerinted milyen okok vezettek a 2. világháború kirobbanásához" típusú feladathoz viszont már eléggé passzol egy Notebook és internet. Majd ezeket az osztály számára lehet is prezentálni, majd vitát rendezni róla. Fejlesztett kompetenciák: 
kutatómunka, talált információk kritikus olvasása - pipa
Fogalmazáskészség, információk feldolgozása - pipa
digitális kompetenciák (keresőhasználat, Word / Powerpoint) - pipa

Előadókészség - pipa
Kulturált vita - pipa
(nyilván, a fejlesztés csak akkor értendő, ha tényleg segít benne a tanár, egyébként semmi értelme nem lenne, főleg az utolsó pont (kulturált vita) tud átmenni az ellenkezőjébe.. Image)
És mellékesen a diákok a 2. világháború kitörését is megismerik, lehet hogy nem fognak fejből tudni 1000 évszámot 600 névvel és 5000 helyszínnel, de cserébe át fogják látni az ok - okozati viszonyokat (ez megint abban az esetben igaz, ha a tanár is azon dolgozik, hogy átlássák ezeket)
Válasz írása..